söndag 9 januari 2022

Lastgammal, moi??

 Så är det dags att fira sin födelsedag igen, är ju inte så mycket för det egentligen, endast jämna år med en nolla i slutet är väl det jag tycker kan vara värt att fira.
53-åringen kan jag numera titulera mig som. 
Hoppas jag aldrig begår en kriminell handling, och åker fast, för då kommer tidningarna avslöja för hela Sverige hur gammal jag är. ;)

Imorgon påbörjas vårterminen på skolan, vi startar med en studiedag, häpp...det blir bra.
Men nu efter ett långt lov så kommer väl smittan av covid stå som spön i backen på skolan, undrar när grundskoleförvaltningen ska ta sitt förnuft till fånga och snabbtesta alla närvarande varannan eller var tredje dag?
Så gör man ju vid filminspelningar, alla skådespelare och de "runt omkring" testas varje morgon.
Frugans sons fru arbetar ju som skräddare i sådana sammanhang ofta.
Stor säkerhet kring detta, det borde alla ha tycker jag i all ödmjukhet.

Men nu ska jag unna mig en god födelsedagsmiddag tillsammans med min älskade hustru.
Min favoriträtt, spagetti och köttfärssås, 53-åringen fick välja idag. ;)

Ha det fint alla.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till dig på födelsedagen! Skulle något hända så vet vi att du är femtiotreåringen då ;-)

Vi börjar med två studiedagar men jag bävar för hur det ska bli på onsdag när 500 barn och all personal samlas. Har vi otur lär smittan skena ännu mer...

Ha en härlig födelsedag nu och en god söndag!

Veiken sa...

Stort GRATTIS! Så bra att veta att det är du om blaskorna skriver om 53-åringen!
Självklart ska födelsedagsbarnet välja middag - fattas bara! :)

LillaSyster sa...

Grattis! Gott med spagetti och köttfärssås =) Finaste katterna fick också vara med. Det är väl helt vansinnigt att öppna upp skolan för alla klasser på en gång efter lovet. Det är för mesiga regler, om jag får tycka. Ha en bra eftermiddag!

Anki sa...

Gammal? Knappast!
Grattis på din dag idag! Härligt att få välja vilket käk som önskas!
Håller med ang. testning ... borde vara hårdare tag där.
Ha en fin eftermiddag/ kväll!

Ingrid sa...

Grattis på 53-årsdagen!
Hoppas lunchen smakade bra!
/Ingrid

BP sa...

Stort, stort GRATTIS på födelsedagen:-) Märkligt, just nu känner jag tre killar och en tjej som fyllt/kommer fylla 53 i år. Rätt skoj faktiskt, då jag ju är betydligt äldre. Personligen tycker jag att födelsedagar upp till 49 år får firas. Sedan får det vara;-)

Ja du, hur ska man göra med skolorna? I många länder gör man ju redan sådana tester. Här är de inte ens påtänkta. Har förstått att det inte ens finns teststickor kvar att köpa. Var inne på att köpa några kit i måndags, då de fanns på apoteket, men sedan så tänkte jag inte mer det. Ja, ja, där rök chansen.

Men njut nu av din spaghetti bolognese ikväll och din studiedag imorgon:-)

Lotta sa...

Grattis på födelsedag, rena rama ungdomen 😁. Vilken festmiddag det utlovas. Visst är det underbart att fylla år när favoriträtten serveras.
Fy tusan hur det ser ut nu när det gäller smittan. Många vet ju inte ens om att de är smittbärare. Om det är så att alla ska genomlida att smittas ä jag glad för att jag km lindrigt undan.

Må så gott och njut av din dag 😊

Ditte sa...

Stort grattis på födelsedagen. Och du vet väl att åldern bara är siffror. Har ingen egentlig betydelse.
Bra att börja terminen med en studiedag.
Utomlands testar man ju många skolelever så varför inte här-
Önskar di en fin kväll med denna goda middag och kanske med lite gott till att dricka.
Ha det allra bäst

Susjos sa...

Jäklar, missade jag din födelsedag med en kvart! Så är det när man är nattuggla!
Stort Grattis på födelsedagen lite i efterskott då!
Underbar bild på katterna, och jag hoppas att födelsedagsmiddagen smakade!
Ha en bra start på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Grattis i efterskott! ...blev det här då jag inte hade tid att läsa alla bloggar igår, då jag satt fast i boklurarna.
Men nu vet jag att du är den fantastiske 53-åringen!
Intressant med att din bror syr stolor!

Hoppas din dag är härlig idag också!

Ama de casa sa...

Haha! Ja "åringarna" verkar vara ett ganska stort kriminellt gäng... ;-)

Stort GRATTIS till dig! Inte alls för sent, du har länge kvar på din födelsedagsmånad :-D