onsdag 12 januari 2022

Lite personligt skydd kanske?

Jo, det finns ju skyddsutrustning att tillgå, förmodar att det mesta skickats till vården där man verkligen behöver det.

 Man borde kanske få en sådan här på min arbetsplats?
Tur att det finns bättre modeller isåfall för denna var ful, men den fungerade tydligen i Tjernobyl en gång i tiden.


2000 kr kostar en med ett filter om man köper på "Apotea" som privatperson, lite snyggare om man frågar mig, men jag tror nog att vården får de flesta idag precis som sig bör, men ska detta kanske bli vår vardag i framtiden?
Ja, hellre det än att få covid.

Just nu verkar det som att ingenting skyddar mot att få coviden, förutom total isolering, däremot gör vaccinet att man klarar livhanken, de flesta, men än så länge långt ifrån alla.

Men nu blir det soffan.
Tillönskar er alla en fin onsdagskväll.

10 kommentarer:

znogge sa...

I skolan befinner man sig verkligen i en oskyddad miljö och eleverna är urusla på att hålla avstånd. Vi har många smittade och just nu ser det bara ut att gå på fel håll. Tråkigt men så är det...

Ha en god onsdagskväll nu!

Ingrid sa...

Man får väl se hur länge man klarar sig, men så desperat är jag inte att jag har funderingar på att skaffa en skyddsmask.
Ha en skön kväll!
/Ingrid

BP sa...

Den första gasmasken är både ful och inte skyddade den från strålningen heller, så nope.
Den andra ser ut som tagen ur en skräckfilm. Så om man vill att alla ungar är dödstysta så borde man nog använda den... i skolmiljö alltså.
Nu verkar det ju som om man har fått sina tre sprutor så får man bara covid i light-format, typ förkylning. Å du har ju redan haft covid plus har fått alla tre sprutor... Så jag skulle inte oroa mig, speciellt då du ju ändå inte kan påverka förloppet.
Dessutom så ju en gubbe från WHO att femtio procent av alla invånare i Europa lär få Covid de närmaste veckorna. Bra, då är det ju också femtio procent som INTE får viruset. Tänk positivt, tänk positivt;-)

Ha en trevlig kväll nu!

Geddfish ♥ sa...

Jag gör så gott jag kan och då kan jag inte göra mer. Så tänker jag.
Jag tänker ut och resa i morgon, men har valt färdmedel med förstånd.
Ha det så gott, du gör säkert allt, och det är nog.

Ditte sa...

Ja, ett visir skulle jag helt klart ha om jag jobbade kvar i skolans värld.
Men med tre sprutor så verkar de flesta som insjuknar få en "lightversion" och det tycker jag känns ok.
Ha det så bra du kan.

LillaSyster sa...

Har precis bokat dos 3 till nästa vecka nu när de släppte att det räcker med 5 månader, finns ingen anledning att vänta till början av februari och 6 månader nu när smittan ökar. Gör en chansning att det funkar att jobba efter sticket resterande dagar av min arbetsvecka =) Visir och munskydd för din del kanske? Sjukvårdsmasken är tung att bära längre perioder. Det räcker i tunghet med de vanliga munskydden - jag har testat det nu på Gran Canaria där det är obligatoriskt att bära dem, förutom om du sitter ner och äter eller solar på stranden/badar. Super jobbigt att gå med dem på i uppförsbackar och 25 gr varmt.

Veiken sa...

För egen del tror jag att alla ska få det i slutändan, ju senare desto bättre!
Det är bara en förhoppning att vi så småningom kommer att slippa mask och munskydd. Hatar det! Här måste man ha munskydd hela tiden annars blir det böter.
Nåja inte när man äter förstås!
Ha det gott!

Anki sa...

Inte roligt för alla lärare som hela tiden riskerar att bli smittade. Själv är jag pensionär, bor på en mindre ort och kan hålla mig ifrån folksamlingar och skippa kommunala färdmedel. Bara att hoppas att man klarar livhanken.
Ha en fin torsdag - nu kommer solen här ser jag!

Gunnel sa...

Det är skrämmande med smittspridningen nu, men vi får göra som BP föreslår...tänka positivt. Finns inte mycket annat vi kan göra.

Ama de casa sa...

Tycker dom ser fasligt obekväma ut, bara munskydden är jobbiga nog...

Ha en fin dag och var rädd om dig!