söndag 1 maj 2022

1 Maj 2022.

 Är väl många som var ute och demonstrerade denna 1 maj som vanligt.
Har bevittnat en sådan demonstration en gång för många år sedan, råkade ju arbeta den dagen så jag hamnade vid sidan om där, inte min grej riktigt, men det har  ju sitt syfte, det där vet jag ju.
Hoppas de hade kul och trevligt.

Själv såg jag fram emot att städa lite på balkongen, förbereda hemmet för fortsättningen på stambytet, vi tvättar upp ALLT nu så vi ska klara oss i 12 dagar utan tvättmaskin, fryser in vatten i småflaskor att ha till hands på kvällarna.
Vi har ju tillgång till vatten förstås i kranarna men det är väl lika bra att ha isen på flaska och bara fylla på med lite vatten.
Plastmuggar, papperstallrikar och plastbestick, detta kommer att bli som att campa ute i skogen ju...nästan.
Miljöaspekten?
Det får bli som det blir, det är ju stambyte.
Det ska väl räcka några dagar iallafall. :)

Hygienen får väl bli en spann vatten att hälla över sig på balkongen, efter midnatt typ då grannarna sover, det lär ju rinna ner en del vatten längst husfasaden.

Men nu tillönskar jag er en fin kväll, ha det bäst.

9 kommentarer:

znogge sa...

Hoppas att det inte blir alltför besvärligt. Från början hade vi inte rinnande vatten i vår sommarstuga men på något vis så gick det ändå.

Önskar en fin avslutning på helgen!

LillaSyster sa...

Helt rätt att förbereda så mycket som möjligt. Du får väl duscha på jobbet annars =)

BP sa...

Hahaha! Du som är prepper har verkligen samlat på PET-flaskor. Om du pantar dom efter stambytet kommer du ju vara miljonär;-)
Har aldrig varit på en demonstration. Har visserligen tittat på manifestationer, men aldrig deltagit själv. Men jag måste medge att gamla Rysslands militärparader den 1 maj tillsammans med den gamla hederliga Internationalen var riktigt, riktigt pampiga.
Lycka till nu med stambytet och jag önskar dig en bra början på veckan:-)

Ditte sa...

Nej, ingen demonstration för min del. Tror inte det ger så mycket på det konstruktiva planet. Men viktigt att vi har rätten. (Inom ordnade former)
En hel del som ni har att syssla med och förbereda inför stambytet. Ni verkar väl förberedda.
Hoppas det går hyfsat snabbt.
Önskar dig och fru Guldkrycka en bra vecka. Så bra det går med allt som händer.

Susjos sa...

Oj, en lite tuff tid framför er förstår jag, men det fixar ni säkert galant!
Ha en bra start på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Stambyte låter tufft men det klarar ni.
Jag har varit med om att hämta vatten ur brunnen och stå ute och tvätta mig sen från en stor mjölkflaska med kran att hälla vatten i ett tvättfat. Ljummet och gott från solen.

Det går att ha vattendunk också. Ja, du har preppat bra!
Glad måndag!

Ingrid sa...

När jag var barn fanns det demonstrationståg t o m här i Klintehamn! Det var så spännande att få gå ut och titta på det. Vilket är man slutade med det vet jag inte, men det är väldigt länge sedan.
Ha en glad måndag!
/Ingrid

Lotta sa...

Stambyte är kul när det är klart. Då får ni fira. Fram med zinkbaljan och campingstolarna. Detta kommer ni att fixa galant :-)

Önskar dig en ovanligt bra tisdag!

Anki sa...

Har inte kollat på något demonstrationståg på många år ... inte deltagit heller :)
Bra att vara förberedd inför stambytet!
Ha en bra vecka!