fredag 6 maj 2022

Äntligen fredag igen.

 Det var på det hela en bra vecka än en gång, lite gruff vid något tillfälle men det löste sig ju som det så ofta gör trots allt.

Måndagen var ypperligt lugn, som mest var det en klass som hade 7 elever, de andra klasserna hade 3-4 elever bara, tror till och med att en hel klass var ledig någonstans där, det var nämligen Eid i måndags och alla muslimska barn var lediga.
Även tisdag var det lite halvtomt i klasserna, helt ok med några lugna dagar, nästa år tror jag att jag själv tar ledigt de dagarna. ;)

Resten av veckan har varit som vanligt, jag fick således utföra mina arbetssysslor så som sig bör, med Kidzen. 

Men nu är det fredag och under kvällen ska jag ta min runda till er alla och se vad ni sysslat med under veckan.

Ha en fin fredagskväll alla.


8 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack detsamma!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Skönt med en braig och lugn vecka! Om jag vore som du skulle jag hellre ta ledigt på en av dom stökigare veckorna, när det är lugnt är det väl inte alls så tokigt på kneget ;-)

Ha en fin start på helgen!

BP sa...

Låter som en semestervecka för dig och lärarna. Undrar om den muslimska vårdpersonalen i Sverige också firade Eid och var ledig...
Önskar dig också en fin varm kväll som vi har här och så börjar serien Shetland klockan 21 på svt1. Vet inte om du brukar följa världens bästa deckarserie, men om du gör det - enjoy!

Ditte sa...

Låter som en helt ok. vecka . Och lite fläkt blir det ju alltid i en skola.
Önskar dig en bra helg och att det kan bli lite häng på balkongen.

Anki sa...

Ser ut som en bra vecka!
Önskar dig en trevlig helg!

znogge sa...

En lugn och bra vecka ska aldrig underskattas. Vi hade en elev som var ledig för Eid men övriga var i skolan ändå.

Hoppas helgen blir avkopplande och bra!

Susjos sa...

Skönt med en lugn vecka, och visst är det härligt att våren är här! Ha en fortsatt fin helg!

Veiken sa...

Oj, får man ledigt för EID om man är muslim! Konstigt att inte alla barnen får vara med och fira. Bara en tanke så här på söndag!