söndag 8 maj 2022

Snart vecka 19...

och det närmar sig sommarlov för kidzen på skolan, även min egen semester närmar sig och jag har bokat in vecka 27-31 och ytterligare en vecka i oktober, det vankas ju resa i oktober för mig och hustrun. 
Men fram till vecka 27 blir det att kämpa på för kidzen, men som det sägs inom skolvärlden: "Det som inte sker innan påsk, det sker inte", återstår att se hur det blir med det denna gång.

Helgen är snart över här, stambytet innebär ju en vecka till utan avlopp, måste erkänna att det är lite knepigt utan detta avlopp men vi fick ju en liten respit över helgen då de kopplade in avloppet för alla, tacksamt, hade jag inte varit rädd för att bli skrynklig så hade jag duschat hela fredagskvällen. ;) 

Det fick ju bli en spann vatten över huvudet i början av veckan, jag stod dock med ryggen emot balkongdörren när jag tömde spannen över mig, till råga på eländet så glömde jag stänga dörren varvid golvet på insidan efteråt behövde en rejäl avtorkning....man lär så länge man lever. ;)

Lilla ozzy hälsar.

Ha det fint alla.

7 kommentarer:

znogge sa...

Jo men lite så är det. Efter påsklovet rusar tiden bara på och din semester är inte så långt borta. Härligt att ha en vecka ledigt i oktober och resa bort då. Vädret brukar inte vara det roligaste här.

Önskar en fin söndag och hälsa Ozzy!

Ama de casa sa...

En vecka till... Ibland är det tur att tiden går så fort! :-)
Hälsa tillbaks till Ozzy och ha en finfin söndag!

LillaSyster sa...

Tjena söta Ozzy!
Jo, man lär ju hela livet=) Men se det från den ljusa sidan då var ju viss del av städningen avklarad.
Förstår att du längtar till sommarlov men kanske ännu mer just nu till att stambytet ska bli klart. Njut av sommarkvällen - det är ju helt ljuvligt ute.

BP sa...

En helt underbar bild på Ozzy! Han ser nästan ut som en nallebjörn - så himla söt:-)
Skrattade gott åt din "lumpentvätt". För så gör man väl på övning - typ häller en spann vatten över huvudet, Fast i skogen finns ju knappast balkong eller vardagsrum - hahaha! Det hade kanske ändå varit smartare att duscha i skolen;-)
Inte mycket kvar av det här läsåret. Så ta det lugnt. Med andra ord så önskar jag dig en lugn och fin vecka.

Ditte sa...

Nu går det snabbt fram till sommaren. Men kanske några elever kan ordna till sina betyg.
Vad trevligt med både sommarsemester och en vecka i oktober för en resa för dig och fru Guldkrycka.
Förstår att stambytet är kämpigt men en vecka kvar nu måtte ju kännas behagligt. Och skönt med lite vatten i helgen plus avlopp.
Jättefin bild på Ozzy.
Ha det bra!

Susjos sa...

Tufft med det där stambytet, bit ihop, snart är det färdigt!
Ja, maj månad brukar gå fort, snart är det sommarlov för kidzen, och semester för dig också snart!
Så härligt med en resa i oktober, låter underbart!! Jag hoppas på en resa i november.
Hej hej till söta Ozzy och ha en bra start på veckan!

Veiken sa...

Skönt att ha något att se fram emot. Både sommarsemester och en resa! Blir säker toppenbra för er.
Tack för dagens skratt. Jag kan se dig slänga vatten över huvudet och jobbet därefter när vattnet inte hamnade där det skulle! :)
Ha det gott!