lördag 14 maj 2022

Förberedelserna för nytt läsår är igång.

71 nya elever står på en lista som säger att de ska komma till oss nästa läsår, de där siffrorna kan gå både upp och ner, återstår att se slutresultatet.
Några av dem ska börja i årskurs sju, har dock ingen koll på hur många.
Det är ju av yttersta vikt att vi får fler elever, ju fler elever, ju fler lärare kan man ha på skolan.
Trots allt så är ju lärarna skolans ryggrad, vi andra är väl mera revbenen som stöttar upp allt.
Ett tecken på att sommaren är på väg, myrorna är åter på ingång i skolan, får jag lov att presentera svante, han och hans familj verkar stortrivas på skolan.
Nu börjar storviltsjakten. ;)

Men nu ska jag ta och fortsätta njuta på min balkong, solen skiner idag, underbart.

Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Myrorna är ju ett sommartecken, fast man vill inte ha dem inomhus.
Jag har både solat på balkongen och tagit en långpromenad längs Vänern.
Min äldsta dotter är lärare och mentor, då är hon en ryggrad. Rolig liknelse det där med ryggrad och revben😅

Ha ett gott lördagsmys nu🥰

BP sa...

Så din skola har problem med myror. Å jag som alltid försöker att INTE trampa på Svantes kusiner. De gör ju faktiskt nytta och är fantastiska "byggherrar". Men såklart vill man inte ha dom inne i skolor eller hus. Lycka till med jakten;-)
Jag satt också på balkongen i omgångar idag. Lite aprilväder, men cirka 15 grader. Då är det synd att klaga;-)
Ha en trevlig schlagerkväll som troligen kommer att sluta med en politiskt bestämd seger för Ukraina...

LillaSyster sa...

Hmmm myror inne är ju inte kul. Ut med gröna dosor. Njut av balkonglivet.=)

Ama de casa sa...

Vi har varit förföljda av myror i alla år. I Sollentuna bodde vi i ett hus på Myrvägen, så det verkar ju logiskt. Men vad dom ska upp på femte våningen i Torrevieja och göra, det har jag svårt att förstå...

Hoppas det går bra med alla nya elever!

Ha det fint :-)

Ditte sa...

Låter skönt med en kväll på balkongen- Njut!
Kan tänka mig att förberedelserna inför nästa år är i gång. Hoppas att många söker sig till er. Och både du, andra elevassistenter och lärarna gör ju ett fint jobb tillsammans. Nog så viktigt. Revben och ryggrad stämmer nog bra. Också hjärtat som ni är allihop. Pumpar ut energi.
Önskar dig en bra helg

Lotta sa...

Myrorna har invaderat min arbetsplats också. Synd de inte kan vårdyrket får då kunde de få jobb hela bunten. Såg att myrdoserna var på plats så nu lär de nog försvinna. Härligt med balkonghäng när solen skiner. Hur går det med er odling? Hos mig blir det bara blommor och gurka i år och så hallon naturligtvis.
Önskar dig en finfin söndag på din balkong!

znogge sa...

Det enda vi inte har problem med är myror Ett tips är myrdosor men inte sådana man kan köpa i butikerna. Anitcimex har rejäla doningar! Ja, nu är planeringen i full gång. Min medverkan känns dock osäker...

Hoppas helgen varit bra!