torsdag 8 september 2022

Jodå...

ramlade ju rakt in i en demonstration idag vid hemgång, den där galna dansken är ju på turné igen med sitt budskap, "Stram Kurs" kallar de sig.
Han brände koranen igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte.
Det bästa är ju att ignorera honom men det är inte alltid folk gör det.
Lite stenkastning osv, ja, fy för farao, demokrati i all ära men någon måtta tycker jag nog att det kunde vara.
Men än så länge får detta fortgå, länge leve demokratin. 
Trodde ju först det var något allvarligt som hänt, typ mord eller rån när polisen hörde folk som var på andra sidan av huset där min spårvagn stannar.
Men på andra sidan hörde man ju dansken tala i sin megafon.
Taskiga bilder men jag tog dem i förbifarten.
Men på söndag, eller tidigare, så sätter jag ner foten och röstar i Sveriges riksdagsval, så det så. ;)

Ha en fin kväll alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Även om vi har yttrandefrihet i Sverige så tycker jag det är rena fjanteriet att bränna koranen. Det enda han åstadkommer är att folk blir arga och att det blir bråk och tumult. Om alla hade ignorerat honom så hade det hela runnit ut i sanden snabbt. Så länge en del blir provocerade så fortsätter han tyvärr...

Röstat och klart här men jag tyckte det var svårt i år.

Önskar en god kväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Det händer någonting hela tiden, både bra och dåligt och i all synnerhet nu när det är valtider. Då är det som om brasan får ännu mera fart.
Jag håller med Znogge, bäst att ignorera dansken, det är fjantigt det som han håller på med. Jag har ju rätt att yttra mig jag också så ...

Önskar dig en fin kväll!

BP sa...

Inte han igen! Så himla korkat och totalt värdelöst. Här ser jag nackdelen av en demokrati. Att tillåta sådana idiotiska provokationer borde vara totalt förbjudna enligt mig. Det provocerar ju bara.
Tänker också sätta ned foten och rösta på söndag:-)

Susjos sa...

Håller med tidigare talare! Såklart ska jag rösta på söndag!
Ha det fint!

Anki sa...

Ja, vad ska man säga ... jo jag tycker demokrati är bra ... MEN den där dansken borde låsas in, eller i alla fall inte få yttra sig!
Japp ... även jag ska förstås rösta. På vilket parti är fortfarande oklart.
Ha en bra fredag Micke!

Anna i Portugal sa...

Bränna koranen, flaggor eller pengar.. galet! Har röstat via brev härifrån :)

LillaSyster sa...

Jag är skapligt trött på honom, finns ingen anledning att reta upp en massa människor. De pengarna som detta kostar samhället kunde användas till så mycket bättre saker. Man kan säga vad man tycker utan att elda upp saker, för visst ska vi ha en demokrati - men sunt förnuft måste ju råda i grund och botten.

Ditte sa...

Bedrövligt att detta ens ska vara möjligt. Och visst blir många provocerade. Tycker inte ens att han skulle få detta tillstånd.
Och polisens resurser borde användas till annat.
Jodå, röstat har jag. Men visst var det knepigt denna gång. Tycker mest att man politiskt sätt lovar en massa och sen händer väldigt lite.
Önskar dig en bra helg.