onsdag 7 september 2022

Mitt i veckan.

 Tackar så mycket för er omsorg för min arma rygg, den har artat sig ganska bra de här dagarna, det är bara svårt att resa sig ur stolen eller soffan nu, tur jag är snygg iallafall. ;)

Tackar lillasyster för tipsen, har provat lite där och jag tror det har hjälpt lite, nu ska jag bara kunna ta mig ur soffan utan att känna mig halvdöd utav smärta. ;)

Men arbetar gör jag ju, ganska så skönt att slippa ligga hemma pga lite ryggskott, mao så är det nog inte så hemskt som jag känner att det är ibland trots allt.
Skolgården i all sin prakt, alla kidzen i sina klassrum, ganska så trevligt att slippa dem första timmen på morgonen iallafall.
Är ju tillförordnad rastvärd tills de får ordning på lärarnas scheman, det är säkert, de har inte fått till det ännu, helt fantastiskt.
Så tills lärarna får i sina scheman att gå ut och ha koll på eleverna så får jag hänga där själv när jag har möjlighet.
Ett och annat bråk har jag fått stävja i sin linda, alltid bäst att förebygga.

Flizan önskar alla en trevlig kväll, så även jag. :)

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Vadå inte fått ordning på schemat. Hur dåligt som helst, det borde varit klart vid skolstart. Skönt att ryggen är lite bättre =)

Äventyret framtiden sa...

Just det, jag håller med LillaSyster. Schemat borde ha varit klart när skolan började.
Men bäst är att du kan röra dig lite bättre igen.
Hälsa Flizan!

Ditte sa...

TRist med ryggen men trots smärta är det bra att vara i viss rörelse . Hoppas dte onda ger med sig.
Löjligt att rastvaktsschemat inte är klart för lärarna.Ska vara klart när terminen börjar. Verkar vara ett ledningsfel.
Önskar dig en fortsatt ok. vecka.

BP sa...

Om Flizans blick kunde döda så var jag stendöd vid det här laget.
Hoppas ryggskottet ger med sig. Gör övningarna som LillaSyster har rekommenderat, även om du inte gillar "gymnastik;-)
Skolgården är ju hur fin som helst. Inget klotter, ingen förstörelse... än.
Man kan ju tycka att lärarna bör ha fått sina scheman innan höstterminen börjat, men uppenbarligen inte.
Nu är du ju den typen som inger respekt, så jag har fullt förtroende för dig och ditt eventuellt agerande. Att vara ensam värd däremot är ju ingen höjdare...
Önskar dig en skön kväll om du fortfarande är vaken.

PS. Du gillar ju Liverpool. Just nu ligger de under med 1-4... DS.

Anki sa...

Skönt att du i alla fall är så pass bra att du klarar att jobba - men det där med att lärarnas scheman inte är klara ... verkar faktiskt väldigt slött!
Fortsätt nu med övningarna och fortsätt krya på dig!

Gunnel sa...

Märkligt! Under alla mina år i skolan har jag nog aldrig varit med om att schemat inte varit klart vid skolstart. Hur svårt kan det vara? Ryggskott är inget att leka med, men att hålla sig i rörelse ska ju var bra. Krya på dig.

Anna i Portugal sa...

Hoppas även lärarna hänger på skolgården även om schemat inte är klart, ju fler ni är desto mer lär ni ju kunna stävja. Men också bra för eleverna att se vuxna på rasterna. Söt kisse! Skönt ryggen blivit lite bättre.

Geddfish ♥ sa...

Schenat ubte jkart? Märkligt.
Hopaas det mesta har ordnat sig nu.
Gillar dina katter!!!