måndag 5 september 2022

Måndag igen.

Bar sig väl inte bättre än att ryggskottet slog till i morse men jag lyckades få i mig morgonkaffet och medicinerna så att jag kunde pallra mig iväg till kneget.
Känns ju sådär om jag så uttrycker det men det fungerar hjälpligt trots allt.
Väl på plats var det ju bara att tuta och köra så gott det gick.
Min gamla morfar som gick bort år 2000.
Trogen Liverpoolfan och en av de klokaste människorna jag haft förmånen att växa upp med.
Han hade alltid en lösning oavsett om det var filosofiskt eller praktiskt.
Liverpool håller även jag på än idag, en så bra uppfostran fick jag ju. ;)


Ozzy tillönskar alla en fin kväll, så även jag.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hoppas att du får ordning på det onda så snabbt som möjligt! Krya på ryggen!
Ozzy är så fin, önskar detsamma!

LillaSyster sa...

Aj, aj, aj. Men det brukar kännas bättre att röra på sig än att vara stilla vid ryggskott.(Men alla är olika så om du känner vila så gör det) Om du kan så stretcha höftböjaren, framsida lår och sätes musklerna- flera gånger om dagen (3-4 gånger är helt okej, håll varje stretch 15-20 sekunder och gör på båda sidorna). Ingen massör eller naprapat kommer att röra dig förrän 48h timmar har gått från det att ryggskottet löste ut- det är den tiden man ger kroppen för att först själv försöka "fixa sig". Bra med en klok morfar som delat med sig av sina bästa erfarenheter =)

BP sa...

Osis med ryggskott. Undrar om det är ett sammanträffande att även min granne gick sned idag och klagade över ryggskott. Rekommenderade en naprapat, så det gör jag också md dig:-)

Är också Liverpoolfan. Du har helt rätt, din morfar har "rätt" fotbollssmak. Men han har inte förmedlat fotbollsintresse till sitt barnbarn. Du tittar ju aldrig på fotboll;-) Ändring, tack;-)

BP sa...

Me again: Ser att LillaSystem som ju är leg. sjukgymnast har gett dig några övningar också. Bra där! Bara sätta igång alltså.

Ingrid sa...

Fy så jobbigt med ryggskott.
Krya på dig!
Hoppas kvällen blev fin!
/Ingrid

Ditte sa...

Trist med ryggskott men en god idé att vara i rörelse om du kan. Och med hjälp av smärtlindring.
Så fina minnen du har av din morfar. Bra att ta fram då och då.
Hoppas du haft en bra kväll och inte alltför ont.

Susjos sa...

Tufft med ryggskott, hoppas du snart är på bättringsvägen! Fina minnen av din morfar, å ett fint foto också! Liverpool, kanske ja ghamnar där på ESC nästa år, fast det lutar mot Glasgow?
Ha en bra fortsättning på veckan, kram till lilla Ozzy också!

Anna i Portugal sa...

Fy bubblan för ryggskott! Hoppas det släpper fort! Jag hade det alldeles för ofta och till slut upptäckte de att jag hade ett diskbråck som opererades akut. Efter det kommer ryggskotten väldigt sällan och går alltid att häva med en mix av panodil och Ipren.

LillaSyster sa...

Nu har BP blandat ihop mig med någon annan....Jag är inte sjukgymnast. Men jag är certifierade massageterapeut, nu med många års erfarenhet =)

Anki sa...

Nu har det ju även gått många timmar på tisdagen, så jag hoppas ryggen är bättre! LillaSyster brukar ge bra råd - oavsett om hon ar sjukgymnast eller massageterapeut!
Hur som helst önskar jag att det onda är mindre ont!

znogge sa...

Vilken otur med ryggskott men jag hoppas det känns bättre i dag. I värsta fall får du stanna hemma.
En klok morfar som höll på rätt lag kan betyda mycket under en uppväxt.
Krya på ryggen nu och ha det så bra som det går!