söndag 4 september 2022

Nu är det snart måndag igen.

 Hade ju inte varit så roligt för ett par år sedan men idag är det ju en helt annan femma.
Missförstå mig inte, skulle jag haft råd med en pensionering idag hade jag gjort det, men jag trivs ju ganska bra med mitt yrkesutövande för närvarande.Vi får väl se om det får fortgå så. 

 Valdagen närmar sig ju med stormsteg, den smutsigaste valrörelse i mannaminne pågår för fullt, eller smutsig och smutsig, har åtminstone inte hört många partier snacka om sin egen politik utan att tala om hur värdelösa motståndarna är.
Blir väl att förtidsrösta i veckan som kommer här så att man slipper stå i kö nästa söndag, finns tydligen risk för det sägs det då man måste kunna plocka sina valsedlar utan att någon ser vad man tar för lappar.

Affischeringen fortgår, de senaste i området här var våra papperskorgar på utsidan huset, anar att en del av min hyrespeng kommer att gå till att ta bort det. 
Ung vänster förstås, vad annars?  ;)

Nu får ni ha en fortsatt fin kväll alla.


6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det är mycket tråkigt och ohyfsat att man som politiker inte har annat att komma med än att kasta skit på andra. Det tycks bli bara värre med åren. Var är sakfrågorna? Var är ambitionen för det egna partiet. Allt detta kommer i skymundan när det kastas paj på varandra. Troll har det gått i allt detta.
Trevlig vecka önskas, den som är på kommande!

BP sa...

Missförstå mig inte, men att den affischen har hamnat på papperskorgen liver upp den tråkiga sopbehållaren. Att affischen sedan efter ett antal regnskurar kommer se förfärlig ut är en annan femma;-)

Så skönt att höra att du verkligen trivs nu på jobbet. Du vet 15 år eller så till pensionen går fort... Gör det bästa av situationen och försök "njuta" av livet som elevassistent;-)
Ha en riktigt bra start på veckan!

PS. Har inte lyssnat på en enda debatt och smutskastning. Däremot har jag gjort valkompassen på ploj. Å partiet jag hade tänk att rösta på kom upp som etta, så... DS.

Åke sa...

Helt klart måste det vara den smutsigaste valrörelse någonsin, tänk om dom kunde komma med något eget... tala om hink o spade i sandlådan tycker jag. Och det finns verkligen en som är ute och cyklar, henne skulle man ta cykeln av :)

Ditte sa...

Visst är denna "pajkastning" politiker emellan trist. Men så vill jag minnas att det alltid varit. I alla fall de senaste åren.
Roligt att du känner att du trivs på jobbet och det är ju viktigt. Hoppas det fortsätter så.
Önskar dig nu en bra kväll och en bra start på veckan.

Lotta sa...

Bra när man trivs på jobbet för då kan man skjuta på passionsåldern lite och det är ju bra. Hade jag haft råd så skulle jag slutat nästa år men det får gå några år till. Jobbar i och för sig i vården men så länge ryggen håller så knatar jag iväg mina nätter.
Jag tycker att det alltid varit pajkastning i valtider. Tråkigt att förstagångsväljarna ska behöva höra på detta eviga tjat. Detta valen kan sluta hur som och det är ju klart att alla vill ju att de partiet som man lägger sin röst på ska få regera. Snart vet vi! Trots allt så är det ju väljarna som avgör.
Ha en bra måndag, nu jag går på en veckas ledigt :-)

Veiken sa...

Vi hängde på låset när förtidsröstningen öppnade. Det var kö redan då. Hoppas att många lämnar sofflocket och asar sig till valurnorna!
I år är det värre än nånsin i debatterna. ren desperationen efter makten kantänka. Vi har röstat och därmed bryr jag mig inte om att titta på dom desperata!
Skönt att du trivs på jobbet, det underlättar mycket!