söndag 11 september 2022

Tatueringar och nagelbitning.

Tatueringar var det ju, börjar väl med några av dem då så kommer de andra så småningom.
Har ju varit tatuerad sen 1993 då jag gjorde min första på andra Långgatan här i Göteborg hos en som kallades "Dansken", han var ju dansk så det låg väl nära till hands. ;)
Två av mina tatueringar fick han göra, har gjort ytterligare tre sedan dess i samma studio med ett par andra gubbar som numera finns i den tatueringsstudion.
Den första då:
Originalet i studion var en dansk flagga, det fanns ju inte på kartan så det fick bli en svensk istället.
Varför en flagga?
Tja, varför inte? ;)
Hade nog inte gjort en idag men så kan det vara ibland.
Är väldigt nöjd med den iallafall trots att den bleknat rejält dessa 29 år.

Den senaste jag gjorde då, 2015:
Varför? Så undrar många, men jag har alltid gillat det bandet, bland det första jag lyssnade till en gång i tiden med den inriktningen.
Lemmy, sångaren och basisten i bandet, har ju alltid varit en liten husgud för undertecknad.
En hyllning helt enkelt till en ikon inom branschen.

Jösses vad svårt det varit att få till bra bilder av dessa tatueringar, har inte lyckats riktigt men det får väl duga för denna gång.
Resten tar vi en annan gång.

Men nu ska jag snart börja bita på naglarna, noga räknat efter 20:00 ikväll, hur ska det gå i riksdagsvalet tro?
Burr, detta blir spännande.

Ha en fin avslutning på helgen nu alla. :)

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Själv är jag ju livrädd för nålar, så här blir det inga tatueringar. Nålskräcken har väl blivit bättre, men det finns inte på världskartan att jag skulle kaxa till mig så mycket. Hade jag varit tuff nog, så hade jag nog valt en diskret liten fjäril antingen på axeln eller på vristen. För du vet väl att lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta. =)
Eller kanske hade jag valt en katt? Troligen hade det väl slutat med båda motiven eftersom det brukar bli fler tatueringar efter att man gjort den första. Har kollat på programmet Tattoo Fixers, Alice och killarna är ju makalöst duktiga till att få fulla tatueringar till att gömmas under nya snygga. Ha en bra eftermiddag! Väntar med spänning på fortsättningen.

znogge sa...

Jag skulle kunna tänka mig en tatuering men samtidigt så tvekar jag. Kul att du har många olika även om flaggan var lite av ett slumpmässigt val. Bra att du valde en svensk i alla fall ;-)

God söndag nu!

Ingrid sa...

Här är det bara äldste sonen som har några tatueringar. Bland annat ett "foto" av sin älskade kees-hond Ludde på ena armen.
Ja, det blir spännande i kväll, men jag går på bio ett tag, så får jag se vad som hänt när jag kommer hem sen.
Trevlig söndagskväll!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Nix, för mig har det aldrig funnits på kartan att tatuera mig, nej. Ett undantag. Efter lång betänketid tatuerade jag ögonbrynen i Thailand. Besvikelsen var stor när det inte satt i mer än ett år och det gjorde himla ont med nålarna.
Jag har ju också varit med om att sy ihop ett sår i pannan med 10 stick - utan bedövning - i Marocko.

Huvudsaken är att den som vill bli tatuerad känner sig nöjd. Några av mina äldre barnbarn har väl gjort något mindre.

Valet blir spännande men sätt på dig vantar så du inte biter sönder naglarna 🤣
Ha det fint nu!

Äventyret framtiden sa...

Fick lite roligt med tanke på den något bleka Sverigeflaggan. Det är ju lite symbiost med valet av idag. Mera färg på flaggan, det går väl att ordna?
Ser framemot att få se dina andra tatueringar.
Själv är jag totalt otatuerad och kommer säkert så att förbli.
Lycka till med naglarna, du har väl låtit dem bli extra långa nu inför kvällens spännande sits?

BP sa...

Du är bäst Guldkryckan! Kul att du infriade min önskan:-)
Alltså vad gäller flaggan å gillar jag den skarpt. Den må vara blek vid det här laget, men den är åtminstone inte "platt" utan är i 3D.
Motorhead - ja till och med jag vet ju vem det är - surprise, surprise. Den är aningen "maffig" över hela underarmen, men f*n så den inger respekt under sommaren när den blottas. Antar jag.
Som du vet är jag inget fan av tatueringar, men även jag kan ju faktiskt skilja mellan "kåk-tatueringar" och proffsiga tatueringar. Dina tillhör de sistnämnda:-) Ser fram emot fler tattoos:-)

PS. Har valvakan på i bakgrunden - lite lull-lull från vardagsrummet;-) DS.

Susjos sa...

Nu blev BP glad att du infriade hennes önskan, hoppas vi får se resterande också!
Tur att du inte valde en dansk flagga, hihi! Fin är den, den svenska alltså!
Ja, gillar man Motorhead så förstår jag att du vill ha en tatuering! Visst har Mikkey Dee varit deras trummis?
Undrar vilket band/artist jag skulle välja om jag gjorde en tatuering, tål att funderas på!

Precis som Gerd har jag tatuerat mina ögonbryn, gjorde väldigt ont, ändå har jag valt att fylla på dem, är så nöjd, ögonbrynen blir ju glesare med åren, haha!

Här står TV:n och valvakan på , håller tummarna för att rätt parti vinner!
Ha det gott!

Ditte sa...

Kul med dina tatueringar och att få veta mer om bakgrunden till dem. Tycker flaggan är speciell och den rör sig ju. Min dotter fick cancer och tatuerade då in på handleden "shit happpens" och mången sjukvårdspersonal log när hon visade upp den. (Nu är hon frisk sedan många år. Hoppas vi)
Ja, i kväll blir det spännande. Men det är ju Sverige så några stora skillnader lär det inte bli vad som än händer.
Trevlig kväll

Anna i Portugal sa...

Kul att få se dina tatueringar. Har en "gaddad " man, men själv har jag inga.

Lotta sa...

Jag har en tatuering. Fick den av sonen när han fått sitt första jobb. Med motiveringen att varje gång jag tittar på min tatuering så ska jag tänka på hur tacksam han var att jag orkade med honom under hela hanns struliga tonårstid. Det värmde och värmer i mitt hjärta.

Fina tatueringar du har!