tisdag 13 september 2022

Tisdag lika med tre dagar kvar på arbetsveckan.

Just nu känns det som att jag bara vill att det ska bli fredag och att jag är på väg hem från kneget.
Ingen dålig dag yrkesmässigt varken igår eller idag, det bara känns som att jag verkligen behöver en helg, så kan det ju kännas ibland.

Men tisdag är det och vid hemkomst väntade frugan med middagen, det fick bli en enkel fiskgratäng med citronsmak och dill, ibland får man göra det enkelt för sig, 55 minuter i ugnen och så är det klart.
Äter man direkt ur paketet så behöver man ju inte ens diska, men nej, några barbarer är vi ju inte. ;)

Igår var frugan iväg på en dagstur till dottern neråt landet, bil ifrån stan men först en spårvagnsfärd ner till stan och sedan hem när de kom till Göteborg igen.
Brukar ju möta frugan där nere vid hållplatsen, skönt när hon är hemma igen välbehållen.

Tillönskar er alla en fin tisdagskväll och hoppas för egen del att fredagen kommer snart. 

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Tisdag här också även om inte alla dagar är lika, så är jag nöjd att det är onsdag i morgon. Bara sådär.
Kul att frugan varit på vift, det behövs ibland.
Ha det bäst 🤗

znogge sa...

Även om man har haft en helt okej dag så kan man ändå längta till helgen tänker jag.
Visst måste man göra det lätt för sig när det gäller middagen men jag förstår att ni föredrog tallrikar ;-)
Trevligt för frugan att vara ute på vift!

Önskar en god kväll nu!

Susjos sa...

Visst kan man längta till helgen redan tidigt i veckan! Jag är ju bortskämd med många lediga dagar lite hur som helst, vågar knappt berätta att jag inte ska jobba än på länge, nåja jag är ju sjukskriven lite fortfarande, men bara 25 % nu. Men sen jobbar jag ju många helger istället, så det jämnar väl ut sig.
Mums med fiskgratäng, brukar köpa fryst torskrygg med citron och dill, som ligger i tvåpack, en sån blir klar på 4 minuter i mikron, så gott, fast då får man koka ris eller potatis själv, hihi!
Ha en fin kväll, snart är det fredag!

Äventyret framtiden sa...

Det låter smaskens med fisk, dill och citron!
Tror jag ska försöka hitta någonting liknande här i affärerna också.
Ja, ibland önskar man att hela veckan är rena helgen, när man jobbar.
Som pensionär har man helg alla dagar kan tyckas men likväl inte på ett konstigt sätt men jag gissar att det är hur man gör det. Det tar tid att vänja sig vid att vara pensionär också.
Ha en fin kväll!

BP sa...

Då får du bra längta lite till då;-) Tisdagar har ju enligt mig inget existensberättigande, så jag förstår dina känslor för denna dag;-)
Inget fel på fiskgratäng direkt ur paketet heller om du frågar mig. Väldigt miljövänligt, då man spar diskvatten;-)
Ha en bra kväll nu!

LillaSyster sa...

Vilken gentleman du är som möter upp =)
Fiskgratäng är gott, kanske skull svänga ihop en imorgon, jag har ju citroner hemma och fiskblock finns i frysen. Tack för inspirationen!

Ditte sa...

Så kan det ju visst kännas ibland- Och så även om man har haft en bra vecka.
Trevligt att fru Guldkrycka varit på vift och fint att möta upp när hon är hemma igen- Även här brukar maken möta mig efter en sen kväll. Ja, tidig också.
Önskar dig nu en fin onsdag.

Lotta sa...

Nu är det onsdag och då ska du se att det snart även är fredag. För egen del så längtar jag inte till fredag för jag ska jobbar hela helgen,
Jag har också ätit fiskgratäng (tisdag) det var såååååå gott.
Ha nu en finfin onsdag!

Anna i Portugal sa...

Jag förstår din känsla om att längta till helgen, den längtan hade jag alla vardagar innan jag startade eget. Jag är inte gjord för att jobba fasta tider eller ens fasta dagar. Nu gör jag som jag vill, jobbar såklart när kunder behöver mig på en specifik tid eller dag, men mestadels kan jag styra över min arbetstid helt själv. Det passar mig allra bäst. Fint att du möter frugan vid spårvagnen!

Veiken sa...

Visst måste man göra det enkelt för sig ibland och fiskgratäng är jättegott!
Skönt för frugan att du möter henne vid spårvagnen när hon varit ute på äventyr!
PSST - en hemlighet, det är fredag i övermorgon! Haha!