måndag 31 oktober 2022

Barnfri måndag...

är väl helt ok yrkesmässigt men ändå, det är roligare när de är på plats.
Men man ska inte vara otacksam, även en dag utan barn är ju en dag. ;)
Var väl kul att se en del av kollegorna igen trots allt, mitt arbetslag, mina "bästisar" på skolan också förstås, resten finns ju där oavsett, sånt är livet i min skolas värld, två byggnader fyllt av personal vilka man inte känner alltid.
 
Känns som om man blivit lite avtrubbad när det gäller nyheterna från Ukraina, men är det inte LITE tystare än det var för ett tag sedan?
Ska de få ut ryssen ur sitt fosterland äntligen?
Ska Putin trycka på "knappen"?
Detta får väl tiden utvisa antar jag.

Blev att bära lite säckar idag fyllt av bråte från punkt A till punkt B för att i slutet av veckan föras vidare till punkt C, ändhållplats i container.
Gamla trasiga stolar, en och annan trasig skolbänk, vissa kan lagas, andra är inget mer att göra åt.

Så var det väl aldrig förr?

Lägg av husse, vi myser ju.

Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Ja, lite så är det dessvärre - med nyheterna.
Man blir avtrubbad... och en tid då i våras, somras - klarade jag inte av flödet av krigsnyheter varje dag. Det blev att "stänga av lite" - visste nog ändå vad som hände.

Anna i Portugal sa...

Nä fota när det är mys är ju taskigt! Intima stunder vill de ska vara lite mer privat än så.. :D

BP sa...

Vilken rolig bild:-)
Ja, en skola är ju till för elever såklart. Det måste kännas rätt tomt och lugnt utan kidzen. Lugnet före stormen, så njut medan du kan. Å varför ställer man inte upp en container från början, då kan man ju slänga bråtet direkt... Eller så vill man undvika "plundring";-)

Du har nog rätt - Ukraina i svensk tv är inte nummer 1 längre. Men märkligt nog så har BBC skruvat upp "tonen" med dokumentärer på plats. Så ledsamt att titta på ett Ukraina som egentligen inte finns längre. Vissa orter är jämnade med marken. Varken hus eller människor finns kvar där. Att bygga upp Ukraina igen kommer ta lång tid...

Susjos sa...

Haha, kul bild på de fyrbenta! Kriget i Ukraina ja, jo nog visas det en del på nyheterna, tycker jag...
Ha en fortsatt bra vecka!

znogge sa...

Visst blir man en smula avtrubbad för på något vis orkar man inte ta till sig allt hela tiden.
Den elevfria skolan kan vara ganska så behaglig ett par dagar tycker jag.

Önskar två- och fyrbenta en god kväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Avtrubbad blir man och jag antar att det är så det ska vara. Hur ska man annars kunna andas normalt, inte få ångest etc. ? Kriget finns inom oss alla likväl skulle jag tro. Arma människor, både ukrainare och även ryssar som mot sin vilja är mitt i hela skiten/helvetet. Det är inte klokt på en fläck, det är bara grymt och galet. När ska det bli ett slut på detta eländes elände?
Kriget finns överallt på sitt sätt, upptrappningar sker men värst har de som är mitt i detta, Ukraina.

Din bild på dina kissor är så fin.

Ha en fin tisdag, här är dagen ledig för alla (nästan alla) Allhelgonadagen är viktig här.

Gunnel sa...

Håller med om att rapporteringen från Ukraina är minimal just nu. Hoppas bara det inte är lugnet före stormen. Dina missar ser ut att ha det bra....höstlov?