söndag 30 oktober 2022

Rapport.

Det blev faktiskt riktigt bra med pizzan igår, det enda som kanske inte var 100 var ju pizzadegen, men det fungerade ju ändå.

Liten pizza där tyckte jag men det var fullt tillräckligt.
d
Men nästa gång tror jag att jag gör degen själv, eller ännu bättre, frugan får ta hand om det, minns förra gången hon fixade degen, ljuvligt gott.

Jodå, redan igår började jag ju tänka på morgondagens måndag, beror nog på att jag varit ledig en hel vecka utan några måsten.
Undrar så vad jag ska få äran att ta tag i, kanske lite städning, bära massa grejer från punkt A till punkt B?
Jag är ju bra på det. ;)

Ha det fint alla.

9 kommentarer:

znogge sa...

Just den pizzadegen tycker jag inte är den bästa även om den självklart är helt ärbar. Hemgjord deg är nog den bästa skulle jag tro.
Bära saker från punkt A till punkt B låter som en bra start på veckan.

God söndagskväll!

LillaSyster sa...

Inte testat den degen, jag brukar köpa ica's pizzakit- tycker att den degen funkar bra. (Finns både som kit med sås eller så väljer man bara deg) Det finns ju alltid något att plocka med. Gick en långpromenad på morgonen och sedan har det varit några maskiner tvätt. Nu är det kattmys och bokläsning. Ha en bra kväll ♡

Geddfish ♥ sa...

Egengjort borde vara bäst. Min salig make var expert på det.
Jag var bättre på paj.
Önskar dig en god kväll och en bra måndag 🤗

BP sa...

Pizzan såg riktigt god ut. Å på bilden ser man ju inte att degen inte var den bästa;-) Har aldrig gjort deg själv, ja, jag har aldrig bakat nåt heller så det får nog bli hämtpizza även i framtiden för min del;-)
Du får avrapportera imorgon - vad du fick göra i skolan alltså;-)
Njut av kvällen nu och lycka till imorgon:-)

Åke sa...

Pizzan såg inbjudande ut, jag Tycker inte man ska titta på utseendet utan ingredienserna mer.

Anna i Portugal sa...

Brukar ju vara lite segt att dra till jobbet efter lite ledighet, kanske lite städning och bärande kan vara en bra mjukstart?

Ditte sa...

Bäst är ju att göra degen på egen hand. Eller att frugan gör den- Men fyllningen gör ju mycket.
Ja, du har ju varit ledig i en vecka så lite omställning blir det ju att gå tillbaka till jobbet.
Önskar dig en bra start på veckan och en trevlig kväll.

Susjos sa...

Mums, pizzan såg god ut tycker jag! Det var länge sedan vi gjorde egen pizzadeg, det var när killarna bodde hemma. Numera använder vi brödet : libabröd, och gör pizza på den, blir mycket gott.

Just ja, höstlovet börjar nästa vecka, va skönt för alla skolungdomar, undrar vad du får att göra?
Ha en fin start på veckan!

Carita Liljendahl sa...

Att göra egen deg är säkert alltid bäst - godast. Men så kladdigt tycker jag - och då är de som är färdiga att kavla ut lättare att jobba med.