fredag 18 november 2022

Då var det helg igen...

och lite tacksamhet över det har man ju när man nu ändå arbetar femdagarsvecka måndag till fredag.
En helt ok vecka blev det ju, lite tumult i mitten av veckan men det hade ju inget med "min" klass att göra.
Men lite involverad blir man ju ändå, det är ju mina "kidz" det också.

Någon av våra elever tycks ha tagit lärdom av mig. ;)

Men nu är det helg och på schemat står det fortsatt rensning av vår lyxvåning igen, kartonger ska slängas, min cykel ska iväg till grovsoprummet, det var ingen ide att försöka rusta upp den, bara att köpa en ny om jag skulle vilja ha en.
Vi får väl se hur det blir med det.

Ha nu en fin inledning på helgen alla.

7 kommentarer:

znogge sa...

Önskar det sa<mma!

God kväll!

Ingrid sa...

Jag vet hur skönt det är när det blir fredagskväll efter en femdagars jobb.
Ha en riktigt skön helg!

Ditte sa...

Skönt att det varit en helt ok. vecka och jobbar en i skolan så händer det ju alltid något.
Önskar dig nu en fin helg och lycka till med renoveringen hemma.

BP sa...

Fredagar var alltid festdagar... när man var ung alltså, yngre än 35 i alla fall. Hur orkade man festa efter en femdagars vecka? Nåt jag måste ha förträngt - hur man gör alltså.

Äta mat - vara tjock är ju aningen elakt, men jag ser din poäng - hahaha:-) Du har en härlig distans till dig själv och bjuder på dig själv. Det är nåt jag aldrig skulle våga. Så här har du all min beundran.

Ha en skön lördag nu! Jobba inte ihjäl dig bara;-)

Anna i Portugal sa...

Det var lätta steg när jag gick hem på fredagen efter en veckas jobb, nu har jag ju inte vanligt arbetsschema längre så just den känslan har jag inte längre, då min frihet är helt annan. Lycka till med fortsatt rensning!

LillaSyster sa...

Oj vad ni röjer och städar=)
Ha en skön helg!

Äventyret framtiden sa...

Det är skönt att röja och städa när man väl har kommit igång. Ibland är tröskeln så himla hög bara.
Ha det gott!