lördag 19 november 2022

 Först, Anna i portugal, det går inte att kommentera hos dig men det kanske är något tillfälligt.

Blev ju en lagom dag för att få saker gjorda, lite fönsterputsning, ut med massa skräp och sist men inte minst rensning av avloppet i köket, fast just avloppet var inte planerat, totalstopp var det ju.
Rensat och genomsköljt, så nu ska det väl klara sig några år.

Lite jobbigt blev det ju när jag skulle skölja igenom rören med vattenkranen, blev ju toppenbra tänkte jag, det rann undan snabbt ur diskbänken, fast sen insåg jag att jag nog ska koppla in rören först.
Så nu är det rengjort även under diskbänken, jösses va jag är duktig. ;)

Så har min och hustruns nya almanackor kommit i brevlådan, alltid så fint att ha en ordentlig sådan tycker vi, allt blir ju så överskådligt med en sådan, bättre än att använda mobilen tycker jag, en liten bakåtsträvare är man ju inom vissa områden. ;)

Men nu tillönskar jag er alla en fortsatt fin helg, det ska vi ha.

6 kommentarer:

znogge sa...

Skönt att få bort stoppet i alla fall men nog är det en fördel att koppla in rören ;-)
Jag har alltid haft en hederlig almanacka/kalender men nu använder jag för första gången mobilen. Har varit motståndare till att testa men ärligt talat så tycker jag att det fungerar riktigt bra.

Önskar en god kväll nu!

BP sa...

Hahaha! Så jag skrattade åt ditt försök att vara "praktiskt lagd". Det hade kunnat vara jag. Men som du säger, det blev ofrivilligt rent även under diskbänken - hahaha:-) Jag använder Mr. Muscle vid stopp i avlopp. Miljövänligt?!!! Troligen inte, men himla effektivt.

Vad gäller papperskalender så håller jag helt med dig. Jag har en liknande som den du visar och sedan en bordskalender på köksbordet.

Önskar dig en fortsatt fin helg!

Anna i Portugal sa...

Det funkar att kommentera för mig (och andra har gjort det oxå idag) Kanske något tillfälligt. Ibland blir vissa e-postadresser klassade som spam av någon anledning. Prova igen imorgon kanske? :D

Hahah, fick ett gott skratt, bra om röret är inkopplat verkligen!

Ditte sa...

Skönt att du fått en del praktiska bestyr gjorda. Bra jobbat!
Vad skönt att era almanackor har kommit. Tycker också att det mesta blir mer åskådligt i en sådan.
Önskar dig en fin helg.

Ingrid sa...

Jag har en exakt likadan kalender som ni, men i mobilen. Den kostade mig sju kronor och jag älskar den, för där har jag år, efter år, efter år sparat.
Ha en fin kväll!

Äventyret framtiden sa...

Just det, så kan det gå! :) Det där känns igen, vi är nog alla lite likadana, precis som grisfötterna är som man brukar säga på Åland. Vad man säger här vet jag inte men bra är det att ha koll på rören.
Jag brukar koka vatten emellanåt, lägga i lite bikarbonat, ättika och diskmedel. Det bara sjunger om det när vattnet far iväg med allt som ska väck. En liten sugkopp använder jag nu och då utifall att.

En rejäl kalender är en bra kalender. Visst använder jag också telefonen men det känns ändå mera på riktigt att ha en riktigt kalender :)
Ha en fin söndag!