tisdag 15 november 2022

Nästan som uppstånden från de döda....

 hoppade jag ur bädden i morse, nja, nu ljög jag nog lite, ramlade ur bädden är nog mera sanningsenligt.
Svårt att somna igår, blev att vrida sig lite några timmar och invänta sömnen, en lång väntan blev det men somnat måste jag ha gjort för när klockan ringde så fick frugan väcka mig, jag hörde ingenting.

Iväg till kneget kom jag ju iallafall, piggnade på mig i väntan på bussen och ända till lunch höll det i sig, jippie, sen dog jag nästan ju när tröttheten kom smygande. ;)
Dagens lagmöte klarades av och väl hemma var man ju ganska slut, men det går det också.

Idag hade vi även en ofrivillig brandövning igen, samma knapp som förra gången trycktes in av de två vi har på skolan.
Nog dags att ta bort dem och ersätta dem med sensorer, fast det ordnar väl ungarna ändå antar jag. ;)

En stor kostnad för skolan med falsklarm, vi tackar skattebetalarna för deras uppoffring. :(

Ha det bäst alla,

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Huliganer på din skola......
Har också haft problem att somna de senaste dagarna, och precis som du vansinnigt trött på eftermiddagen. Men jag har iallafall sluppit brandövningar. Ha en bra kväll.

Znogge sa...

Man brukar ändå piggna till lite när man kommer upp och ut. Om inte annat så vanar man till av kylan.
Ja sensorer vore nog bättre men det går säkert att med lite hjälp se till att de också larmar. Jag tror inte att ungdomarna tänker på hur mycket det kostar av skattepengar varje år, pengar som kunde använts till betydligt bättre saker.

Önskar en god kväll nu!

Geddfish ♥ sa...

Jag somnar som nedklubbad, inga pix, men kan vakna 4 - halv 5 och inte somna om, då är jag dötrötter.
Men, kroppen brukar ta igen det.
tragiskt med falskalarm, kostsamt och onödigt.
Önskar dig en god nattsömn.

Ditte sa...

Detta att inte somna och vrida sig som en mask tar på orken. Och när du sent om sider somnar är det snart dags att stiga upp. Skönt att du hann vakna lite i väntan på bussen.
Förstår att du var slu när jobbdagen var slut.
Ofrivilliga brandövningar kan en undvara. Men kanske kan skolans övervakningskamera fångat de som satte igång det.
Sensorer blir nog bra.
Önskar dig en fin kväll och en god natts sömn-

Äventyret framtiden sa...

Jag gillar det där sista du skriver när du tackar skattebetalarna! Ibland sitter sarkasmen helt rätt och det gör den nu! Så synd att det ska vara så där jobbigt. Hur få ordning på det hela?

Sov gott Guldkryckan, sov en lång skön natt!

BP sa...

Med tanke på hur kallt det var i morse, så antar jag att du kvicknade till rätt fort.
Så tråkigt med brandlarmet. Men har inte ni övervakningskameror som avslöjar förövarna? Det är inte billigt med räddningstjänsten som rycker ut utan minsta anledning...
Du sover säker i skrivande stund. Om inte - sov gott och ha en skön lill-lördag imorgon;-)

Anna i Portugal sa...

Somnar som en stock varje kväll, men däremot kan jag vakna onödigt tidigt och då är det skönt att kunna ta en powernap fram på dagen. Har ju mina egna tider så det är skönt att kunna knö in en återhämtning efter en tidig uppgång. Hoppas du sov gott i natt!

Susjos sa...

Brrr för att gå upp tidigt på mornarna, inte undra på att jag jobbar natt!
Usch så trist med falsklarm vad gäller brandutryckning...
I morrn är det fredag i alla fall, och jag ser fram emot att flyga till varmare breddgrader på lördag!
Ha det fint!