söndag 13 november 2022

En liten söndag igen då....

och efter ytterligare en tur ner till grovsoprummet med en massa bråte följt av lite städning av vår luxuösa takvåning här i förorten, så blev det lite tid över för en liten tur ner till ICA med en säck tomburkar.
Inte min grej riktigt längre att gå ner med dem men även fantomen får ju ta sitt ansvar för miljön. ;)

Väl hemma tog vi äntligen tag i detta med nya gardiner i vardagsrummet, något som vi tänkt i över ett år, "plötsligt händer det".
Nu kommer ju nästa fundering, om man skulle ta och köpa lite nya gardiner, det är väl över fem år sedan sist och även om vi har fullt med gardiner i garderoben så kan det ju vara kul med något nytt.

Ny arbetsvecka imorgon, förmodligen blir det att ta tag i det lilla tumultet som uppstod i fredags, typ husförhör, sedan ska väl det skrivas in i systemet antar jag.
Jaja, det blir som det blir.

Ozzy och Zillen hälsar så gott. :)

Ha det ju jättefint allihopa.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Skönt att få undan, jag håller med dig om det.
Ja, du får nog visa gardinerna sedan när de har kommit på plats. Om det blir nya eller inte nya, det är frågan det.
Trevlig fortsättning på dagen och fin bild av katterna!

LillaSyster sa...

Ibland behöver man nya gardiner =) Jag hängde upp nya i köket för ett tag sedan och då säger min pappa, snart dags att hänga upp röda =) Men det blir inga röda här till jul - så där hade han fel. Jag tycker att de som jag köpte funkar bra både före, under och efter jul för de är gröna. Då har du att göra på jobbet imorgon också.
Mysiga katter. Ha det gott!

Znogge sa...

Visst är det roligt att förnya sig så det behöver man göra lite då och då. Just nya gardiner förändrar en hel del. I och för sig har vi bara gardiner i vardagsrummet men ändå...
Skönt att få undan vissa saker.

Önskar en god kväll nu!

Hälsa Ozzy och Zillen :D

BP sa...

Jamen, vilken aktiv helg du har haft! Helt otippat;-) Kul när "det plötsligt händer", då känns det ju nästan spontant. Då blir det lyckat:-)
Gardiner har vi inga - dammsamlare enligt mig/oss. Dessvärre har jag massvis med annat bråte istället;-)
Önskar dig en bra måndag morgon. Ska bli intressant att läsa hur "hudförhöret" gick till respektive om det gav nåt. Gissar att svaret är "ingenting" där...

Anna i Portugal sa...

Vad ni röjer, härligt! Kanske det blir lite gardiner som går till en loppis eller liknande om ni köper nya :) Hoppas söndagskvällen blir skön, här är det Formel 1 som gäller ikväll.

Geddfish ♥ sa...

Oj! Jag har inte bytt gardiner på år och dag, trivs så bra med dem jag har. Tanken finns ibland, att köpa nytt.
Förr bytte jag gardiner fyra ggr om året 😂
Ha det riktigt bra nu!

Ditte sa...

Bra att ta tag i detta med att "röja" lite. När det är gjort känns det genast bättre-
Nya gardiner kan pigga upp. Och visst kan det vara så att ett nyinköp kan pigga upp .
Önskar dig nu en fin kväll och en bra start på veckan.

Ingrid sa...

Man får verkligen röja undan då och då och det brukar kännas skönt när det är gjort. Visst är det ett fasligt sorterande hela tiden. Det mesta kan jag bli av med i soprummet, men en del måste man till återvinningen med.
Ha en fin kväll!

Susjos sa...

Härligt att internet fungerar igen! Så skönt att ha ett grovsoprum, det saknar vi! Just idag gick jag också och pantade tomburkar, det blev en nätt liten summa som passade bra att få idag!
Nya gardiner borde vi också sätta upp, har inga nya som passar bra , vi har bara bytt en gång sen vi flyttade hit, så nya gardiner behövs, kanske nåt julinspirerat vad gäller färg då vi går mot jul...? Hm, får titta närmare på det!
Hoppas du får en bra start på den nya veckan!
Hälsa tillbaka till Ozzy och Zillen!

Lotta sa...

Klart att ni ska köpa nya gardiner. Det piggar alltid upp. Härlig känsla när det är uppröjt. Befriande på något vis.
Skulle velat sitta med när ni har husförhöret med ynglingarna som hittade på något i fredags. Alltid spännande vad det har att komma med till sitt försvar.

Hej hopp! nu är jag ledig en vecka eller så :-)
Med det säger jag "Ha det bäst"

Åke sa...

Här röjs det också, ett lass med kåpan fylld till, sista utrymme på släpet och lass till idag på återvinningen, jag fattar inte vilken som drar hem allihopa �� Jag har bett grannen hålla koll men har har likadant. Vi tror det är samma person som åker omkring på nätterna och dumpar grejor ��‍♀️Jag har tur i gardinfrågan, för när jag byggde så snickrade jag så snyggt det bara gick invändigt för att inte behöva sätta upp gardiner. Endast rullgardin i två sovrum finns ��Men vi har nu alla olika smak simtur är.