tisdag 27 december 2022

Åter till vardagen.

 Angående pepparkakshustävlingen på kneget, glömde ju redovisa det, fick resultatet men fann inga av de pepparkakshusen för att avbilda dem, men de hade tre vinnare iallafall kan jag härmed meddela.
Bevismaterialet var tyvärr uppätet.
(Typiskt ungar) ;)

Men nu spricker väl den där såpbubblan som jag stoppat in hela julen i och följt efter in själv också, det är dags att komma ut till vardagen igen.
Stort välkommen är den.
Ozzy och Flizan hälsar så gott från sin senaste kartong, många kartonger avverkas ju varje år, en efter en. 

Ozzy hittade min morgonrock framför min tv i min mancave, blir nog svårt att få tillbaka den. ;)
Ett knep är ju att lägga mig på soffan, se bara, det lyckades, han fann min "rondör" mer tilltalande än morgonrocken. ;)
Men nu blir det en tv-serie igen, en gammal klassiker.

Ha en fin kväll allihopa.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fina Ozzy, klart att Husse själv är bättre än en morgonrock. Jo, lite blåst kan man väl stå ut med så länge det är ljummavindar och utan inslag av sand. Väder appen säger 42km/h.....Jag säger att det är tur att man inte har peruk. Sitter nu på balkongen, men det känns mer som om jag åker jeep 🙂 Ha gott!

znogge sa...

Så fina katterna är. Katter och lådor tycks vara en gynnsam kombination helt enkelt :D

Önskar en god fortsättning nu!

BP sa...

Vaddå tillbaka till vardagen?????!!!! Du skrev ju att du hade semester. Då är vardagen ju två veckor eller så bort;-)
Härliga bilder på katterna. Har aldrig förstått vad det är med katter och kartongen, men katter verkar älska dom. Ingen aning varför. Jag menar de kan ju inte ens dela på en kartong;-)
Att Ozzy föredrar din mage före morgonrocken förstår jag fullständigt;-)
Ha en riktigt fin kväll nu!

Anna i Portugal sa...

Så mysigt med katten på magen! Så klart den gillar din kroppsvärme bättre än en tygtrasa :) Hoppas du är ledig lite till, även om du nu lämnat julbubblan

Äventyret framtiden sa...

Skulle jag vara katt valde jag också mänsklig värme framom en morgonrock! Fina foton av katterna!
Hoppas filmen är bra!
Trevlig kväll!

Ditte sa...

Förstår att pepparkakshusen är uppätna- Och rolig idé att göra dem. Har gjort liknande med elever i många år. Men det kunde bli husvagnar, båtar och de mesta. Men kul var det.
Kul att katterna gillar kartonger men även att göra sällskap med dig framför teven-
Härliga bilder
Krigets vindar minns jag och såg serien.
Önskar dig en fin kväll.

Susjos sa...

Ja, det är verkligen nåt med kartonger och katter, känner igen det där, haha!
Men mysigare att ha en katt lite närmare sig! Just nu är "Killen" på vår balkong, han saknar väl att vara utomhus, tur att vår balkong är inglasad!

En gammal klassiker går på TV just nu : "Mandomsprovet" från 1967 med bl.a Dustin Hoffman och Anne Bancroft, lustigt nog så ska jag se den pjäsen på Stadsteatern på torsdag!

Ha en fortsatt fin vecka!

Lotta sa...

Katter och kartonger är något alldeles speciellt. Dotterns katter och deras första jul, rena paradiset. Det fanns inte en låda utan att den var undersökt eller prövad. Höll nästa på att skrämma slaget på mig när en av lådorna helt plötsligt började röra på sig.
Vardagen kan vänta lite till tycker jag, det var väldigt gott att få frossa lite.
Så mysigt med närkontakt, katter är duktiga på att få en att må bra.

Önskar dig en trevlig onsdag, den sista för i år faktiskt:-)

http://kraka.moah.se sa...

Så söta dina katter är. Önskar dig en bra avslutning på året och ett gott nytt.

Tess sa...

Katter är för söta. Är de där det man kallar för "kattlåda" hihi ❤️ Mina chihuahor brukar hoppa ner i mina handväskor haha