torsdag 29 december 2022

Sista lediga torsdagen innan plikten åter kallar.

 En sista leverans av förnödenheter framkört till dörren, nu ska vi väl klara oss över nyår, fast svampen till såsen får jag gå ner och köpa "manuellt", den måste ju vara perfekt trots allt.

På måndag inställer jag mig för tjänstgöring på skolan igen, jag ska vara tillgänglig för "fritids" om behovet uppstår.
På tisdag ska jag öppna stället, kl 06.00....undrar om jag orkar upp i tid. ;)
Två dagar till som "tillgänglig" och sedan tre dagar ledigt igen.

"Tillgänglig" innebär att man "gör annat" istället, mycket att göra på en skola, skräp ska slängas, blommor ska vattnas, fiskar ska matas och andra göromål som jag inte har en aning om just nu, det blir som det blir.
Tycker jag det ska bli kul med fritids?
Nej, absolut inte, men det måste ju göras och så hemskt är det väl inte om man ska vara ärlig.

Blev ju en tur med spårvagnen idag, systembolaget fick äran att betjäna mig med ett par flaskor vin.

Var kanske inte så förtjust i de nya vagnarna i början men man vänjer sig ju trots allt.
Man sitter ju nästan som i fåtöljen hemma ju, fast bara "nästan".

Ozzy med sin galna blick, gäller att man inte gör för några hastiga rörelser bara. ;)

Ha en fin torsdag alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Ozzy ser verkligen ut att "äga"!

Fritids funkar väl för jag misstänker att det inte är lika många barn som vanligt. Vi bor nästan granne med skolan och där är det väldigt fridfullt nu i mellandagarna...

Här har vi fått tvåvångsbussar och hittills är det mest negativt om dem. Bara en barnvagn får plats så flera barnfamiljer har fått vänta. Det lär inte inbjuda till att åka kollektivt.

Ha en god torsdag nu!

Äventyret framtiden sa...

Vardagen känns inte särskilt angelägen att komma till efter ett fint jullov men trösten är att du har ett jobb att gå till trots att den, trösten, kanske är lite klen. Du får trösta dig med det goda vinet, svampsåsen och allt det andra goda ni ska njuta nu till nyårshelgen.
Vi får vänner hit och återigen ska vi hålla knytkalas, där vi står för förrätt och efterrätt, samt nyårs-småtugget vid tolvslaget. Våra vänner står för huvudrätten.
Era katter är för underbara, personliga. Ozzy visar det verkligen!

Ha en fin torsdag!

Susjos sa...

Tjusiga nya spårvagnar ser de tut som, fint att de har sköna säten! Öppna klockan 06, hugaligen! Tur du inte börjar så tidigt varje dag?!
Just ja, trettonhelgen kommer upp snart efter nyår, då blir du ledig i tre dagar ser jag, aha, fredagen är en röd dag! Själv jobbar jag den lördagen och söndagen såg jag nu på schemat, men så har jag ju fått vara ledig hela julen!

Hej hej till Ozzy!
Ha en fortsatt fin torsdag, här regnar det!

Ingrid sa...

Han ser tuff ut Ozzy!
Ha en fin torsdag du också!

LillaSyster sa...

Ozzy ♡
Det där med fritids var aldrig min grej heller......kanske är det lugnare nu då det är jullov??? Du orkar nog upp i tid, hoppas att du får gå hem skapligt. Ha det bäst!

BP sa...

Det är otroligt vilka varierande arbetsuppgifter en elevassistent måste utföra. Sedan har jag aldrig hört talas om att fritids öppnar klockan 6 på morgonen. Stackars dig.
Men du kanske klarar dig från allt "jobb". Du ska ju bara vara tillgänglig, vid behov alltså. Låt os hoppas att behovet inte uppstår, då kan du somna om i ett tomt rum på skolan någonstans;-)
Ozzy ser verkligen aningen galen ut;-) Hörde du på tv att från och med januari måste alla katter ID-märkas. Är dina pälsklingar märkta?

Anna i Portugal sa...

Blir en liten mjukstart då med jobb ett par dagar och sedan ledigt igen. Blir säkert bra, förhoppningsvis lugnt. Vad blev det för vin? Kul att få se vagnarna.

Ditte sa...

Några dagar till av ledighet innan du måste vara tillgänglig i arla morgonstund . Bra så!
Skönt att du fått leverans av förnödenheter så att ni klarar er mer kalas och annat.
Hoppas att du haft en bra dag och är i fas inför hustruns födelsedag.