söndag 11 december 2022

Så var helgen på upphällningen återigen.

Helgen innehöll lite promenader i vårt vackra vinterlandskap, lite städning, lite vin och annat av trevlig karaktär när det gäller måltiderna som återigen tillretts med hjälp av vår fina wokpanna.
Visst är det vackert, jag älskar ju snö men yrkesmässigt tycker jag bara att det är ett elände.
Egentligen borde jag ha min årliga semester december och januari så jag hade kunnat njuta i lugn och ro. ;)
Hammarkulletorget med "minimix" och "parkleken" till höger, verksamhet i riktning mot de mindre barnen i området.
Välbehövligt och beundransvärt enligt mig.
Älskar att passera det varje dag på väg hem från mitt arbete.

En fråga, vad är det för mening???? ;)


Men nu, ha en fin tredje advent.

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Ha en fin tredje advent du också!

Anki sa...

Härligt vintrigt promenadväder!
Önskar dig en fin adventssöndag! :)

LillaSyster sa...

Som sagt, ingen mening alls =)
Har också varit ute på bitande kyliga helgpromenader, burr!
Nästa år kanske du ska lägga in om ledighet i december. Ha en fin dag!

Gunnel sa...

Ojdå! Ska man ha säsongsbetonat toapapper nu. Vad gör man det som blir kvar efter helgen då? När jag jobbade på fritids hade jag uppehållstjänst och det var helt perfekt. Visserligen märktes det på lönen men fritiden är mycket värd. Ha en fin tredje advent.

Äventyret framtiden sa...

Haha, ja, vad är det för mening att ha christmasdecor på toapappret? Jag skrattade gott men det handlar väl om att toaletten ska vara pyntad den också förstår jag.
Ha en fin tredje advent!

Åke sa...

Snön älskar jag :) Vill ha mer :) Annars har min helg gått i rehabiliteringens tecken. Från torsdagskväll 21:00 sov jag till lördags morgon klockan 09:00. Två toabesök och kinamat under tiden gick dock i. Men jag behövde det tydligen. Ha nu en trevlig fortsatt tredje advent :)

BP sa...

Ja, varför går helger så fort???? Aningen orättvist kan jag tycka - för den arbetsföra befolkningen alltså;-)
Skoj att ni gillar er nya Wokpanna. Recept finns det ju massvis. Så det lär inte bli tråkigt...
Skrattade gott åt toapappret. Måste dock säga att hellre har jag pappret med grönt tryck än med rött som det fanns för några år sedan - suck!
Ha en bra början på nästa vecka nu!

znogge sa...

Jobbar man i skolans värld så är det baske mig bäst när det är barmark!
Helgerna har verkligen en tendens till att gå i raketfart.
Toapapper med juldekor... Nja, inte riksviktigt här :D

God tredje advent och kväll!

Ditte sa...

Jätteroligt att ni är så i gång med wokpannan. Jag skulle ha svårt öfr att klara mig utan vår och den är i bruk ett par gånger i veckan.
Ett fint vinterlandskap hos er och förstås trevligt att ge sig ut en vända.
Ja, i jobbet är ju inte snön någon hit.
Parkleken är bra och tänk så många barn som haft och har glädje av denna.
Undrar också, vad är det för mening med det julrelaterade på toapapper.
Men någon kanske tycker det.
Hoppas du haft en bra helg.
önskar dig en fin start på den nya veckan.

Anna i Portugal sa...

Så kul att ni gillar wokpannan! Vad roligt att få se en bild från era promenader. Jag skulle inte köpa toapapper med juldekor på.. köper aldrig papper med dekor på, utan dessutom utan blekning, så inte en produkt för mig. Helgerna går fort, nu är du väl inne i sista veckan på jobbet inför jul?