torsdag 8 december 2022

Torsdagsbloggen, julkalendern?

Vad tycker ni än så länge om årets julkalender gott folk?
Har själv slutat titta på den, brukar ju ge det en vecka innan jag bestämmer mig, så jäkla bra var den ju inte i år heller.
Jag är väl för enkelspårig antar jag. ;)

Snön kom ju igår igen här i stan, snöbollskrigen avlöste varandra under dagen på skolan, fast det som mest ställde till det för högstadiet var av annan natur, nästan fullt krig där också men även detta löste sig i slutändan, tro det eller ej.
Men idag var det regelrätta snöbollskrig som aldrig förr, måste vara ett nytt rekord för skolan, man behövde nästan flytväst det sista för att kunna ta sig fram i korridorerna. ;)

Har alltså varit lite tufft på kneget denna veckan, men roligt ändå trots allt, idag är nog första dagen jag känner att orken räcker till även efter arbetstid.

Vår nya wokpanna invigs idag, tack för den Göteborgs stad. 
Den var jag banne mig värd. ;)

Vad kan detta vara då undrar ni kanske?
Rören från avloppet läcker ner i korridoren under, då får det ju bli en hink som samlar upp eländet, hujeda mej vad det stinker. :(
Skolan har till efter jullovet på sig att ordna till det med nya rör innan skyddsombudet stänger skolan.

Men nu tillönskar jag er en fin torsdagskväll. 

9 kommentarer:

znogge sa...

Jag måste säga att jag tycker kalendern är både bra och spännande. Inte lika bra som Knyckertz förra året men årets variant får klart godkänt av mig.

På en skola kan allt hända. Är det inte snöbollskrig så är det andra drabbningar. Oftast brukar det lösa sig men det tar en smula på krafterna att hålla på och rådda i sådana konflikter.

Härligt att ni blev nöjda med woken!

Önskar en god och avkopplande kväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Jag har inte tittat på julkalendern ännu, så jag har något roligt att upptäcka ännu.
Så tråkigt att det alltid är något gruff med skolan men så är det förmodligen alltid. Stora hus, många människor...
Snart är det jullov! :)

En skön kväll önskas!

BP sa...

Har faktiskt aldrig kollat Julkalendern på tv - ooooops, jag vet. Så jag ska inte yttra mig.
Snöbollskrig hör ju vintern till på något sätt om man är mellan 6 och 18 år kanske;-)

Stort GRATTIS till wokpannan. Den är du absolut värd. Den verkar ha en "bredare" botten, så då är det lättare att woka. För pannorna med liten botten behöver man nästan gas.

Gillar väggmålningen i din skola. Synd bara att den är rosa och att det stinker där just nu. Yuck!

Anna i Portugal sa...

Jag tycker julkalendern är jättemysig. Njuter 13 minuter till frukosten varje dag :) Kan tänka mig det stinker urkburk från avloppet. Snöbollskrig är roligt, om det inte används som ursäkt för mobbing.

LillaSyster sa...

Men jösses, Sveriges största arbetsplats med läckande stinkande rör.... dra mig baklänges hur kan det få gå till så?
Helt klart var du värd pannan - fast att du är värd mycket mer -så får man vara nöjd med det lilla i det kommunala. Bättre med en panna än ett badlakan..... för det har man ju fått några stycken genom åren. Har inte bestämt än vad företaget ska få ge mig i julklapp, hög tid att plocka ut gåvan.
Ha en bra jobb fredag imorgon och kanske ska du ta galoscher och flytväst? Här snöar det på bra nu.....vill inte!!

Ditte sa...

Har sett en del av kalendern och tycker den är helt ok. Men visst var en del mycket bättre förr.
Pust!Tycker nog skyddsombudet skulle stänga skolan genast. Detta verkar ju verkligen vara en sanitär olägenhet. Ja, detta precis som snöbollskastningen. Pust!
Lycka till nu med wok-pannan och hoppas att du får till en hel del gott. Vår är i flitigt bruk.
Önskar dig nu en fin kväll.

Ingrid sa...

Jag har sett något avsnitt då och då, men jag gillar den inte speciellt mycket.
Hoppas att ni blev nöjda med den nya wokpannan.
Det är tuffa bud i skolan förstårjag!
/Ingrid

Susjos sa...

Har bara häromdagen äntligen börjat se julkalendern på svtplay, och jag gillar den! Så jag ska nog fortsätta kolla in den!
Snöbollskrig är inte kul inomhus..ja inte utomhus heller tycker jag...men nu har man ju inte åldern inne för sånt!
Snygg rosa vägg där på skolan, sen såg jag hinken och din text...inte kul med läckande rör! Hoppas de löser det snart!
Grattis till wokpannan, jag vet fortfarande inte vad jag ska välja för gåva?!
Ha det gott!

Veiken sa...

Jag har inte sett en enda minut av julkalendern och så får det bli. Så skönt att slippa allt vad om tillhör julen! Nåja lite ser man ju på restauranger och i butiker!
Man kan göra mycket gott i en wokpanna! :)
Ha det bäst!