måndag 2 januari 2023

Då så skulle man ju hoppa på tåget igen yrkesmässigt....

 men det var nära att jag snavade på perrongen och missade tåget, lite feber i går kväll men på morgonen var allt normalt igen.
Slapp ju fritids idag, blev att bära lite grejer från punkt A till punkt B, ingår tyvärr inte inom min expertis så en del hamnade på fel plats, inte mina problem, jag bara bär, bockar och bugar, med kepsen i ena handen.
Fast jag lyckades ju "stjäla" lite nya grejer till mina klassrum, alltid något, som pigan sa. 

Lite bilder från nyårsfirandet här:




Blev lite "dimmigt" där i slutet, jösses säger jag bara.
Jag tycker ju fyrverkerier är vackert och måste få finnas, tyvärr "fyrverkerias" det ju lite hur som helst under och runt nyårsafton, känns inte bra för alla hundar känner jag.
Är såååå kluven där, men om folk bara följde regelverket så hade det ju underlättat.

En kalkon räckte ju till nio personer som vi slutligen blev, trots att jag tog mitt ansvar som "munskänk" på största allvar. ;)

Ha det nu jättefint allihopa.

11 kommentarer:

Veiken sa...

Härligt! Jag älskar fyrverkerier, men man vågar knappt säga det högt! Jag förstår att ni var i stan och kollade. MÄKTIGT!
Hoppas ni får ett riktigt fint 2023!

Ingrid sa...

Jag såg inget fyrverkeri alls och lika bra är det. Här på landet finns det många djur som far illa av allt smällande.
Ha en fin kväll!

BP sa...

Vilken otur att du var feberfri i morse - hahaha:-) Kan tänka mig att fler var i din situation idag:-)
Vilka fantastiska fyrverkerier hos dig. Å vilka fina bilder. Där slår du mig med bred marginal. Ja, även Göteborgs Stad slår Täby. Om fyrverkerierna var organiserade av Göteborg alltså.
Du flyttar saker som du blir tillsagd, inte mera och inte mindre. Så tycker jag i alla fall.
Bra där att kalkonen räckte till hela nio personer. Bra där! Är det du som fick diska efteråt? eller har ni diskmaskin. Jag utfodrar man hela nio personer så önskar till och med att jag hade en diskmaskin;-)

Ha en fortsatt fin kväll nu!

LillaSyster sa...

Ja ja det är ju inte ditt ansvar.....den som ska ha sakerna får väl sätta dem på rätt ställe med tiden =)
Skönt att du inte blev sjuk. Ha det bäst!

znogge sa...

När vi inte hade hundar tänkte jag inte så mycket på det här med fyrverkerier men nu resonerar jag annorlunda. Har insett hur det kan vara. Sedan hade det underlättat mycket om folk hade följt reglerna men så fungerar det tyvärr inte...

Bra jobbat där med kalkonen! Skönt att du inte blev sjuk.

God måndagskväll!

Susjos sa...

Missade fyrverkerier på nyårsaftonen, men så jobbade jag ju också, nu fick jag i stället se lite fyrverkerier på din blogg, jag tackar och bugar!
Grattis till frugan i efterskott, förstår att ni hade en härlig fest med kalkon och annat gott!
Ser att du är tillbaka på jobbet igen, kämpa på , snart är det ju lite ledigt igen. Jag är tacksamt ledig till nästa lördag i alla fall....
God Fortsättning önskar jag dig!

Äventyret framtiden sa...

Kalkonen ser jättegod ut! Säkert skulle den väl ha räckt åt mig och Uffe också? ;)
Fyrverkerier gillar jag barnsligt mycket så jag är i rätt stad vågar jag påstå för här är det fullständigt fyrverkerigalna men jag vet, djuren de djuren...BP berättade att det finns fyrverkerier som inte smäller. Mera sådant..
Grattis till din fru också!
God fortsättning önskar jag dig!

Anna i Portugal sa...

Det var verkligen ett stort fyrverkeri! Jag är kluven, vackert och fräckt. Men djuren.. och pengarna. Lagom är bäst. Hoppas det blir en bra jobbvecka utan ryggskott av allt bärande.

Ditte sa...

God fortsättning! Kan förstå att kalkonen med hustruns tillhörande svampsås blev väldigt lyckat.
Så även fyrverkeriet. Men visst blir det en del dimma efteråy Nåja, inte så långvarig.
Vad gäller jobbet blev det säkert till belåtenhet.
Hoppas du haft en bra dag och kväll.

Lotta sa...

Jag älskar fyrverkerier under ordnade former. Jag är lite glad för att jag jobbade nyårsnatten för de hade skjutit några rejäla smällare på min gata och jag lovar att det säkerligen hade skallrat rejält i fönsterrutorna. Stackars hundar som bor på min gata, de är nog döva nu.
Mums vad gott det såg ut med grillat, vid denna tiden på dygnet när jag jobbar skulle jag kunna mumsa i mig hela pippin själv.
Go fortsättning önskas det från Karlskrona :-)

tess sa...

Fy för feber. Vackra bilder du tog :D Så vackert med raketer dock synd att de gör sån skada för djuren. God fortsättning ta hand om dig