söndag 1 januari 2023

Nyårsdagen 2023.

 
Ett gott nytt år tillönskar jag er alla denna tidiga nyårsdag 2023.
Födelsedagsfirandet igår avlöpte som planerat, gästerna kom 13:00 och utrymde vårt enkla boning 16 :15 då de skulle ner och se på fyrverkerierna nere i stan som går av stapeln 17:00.
Ett födelsedagsfirande och nyårsfirande enligt gammal god tradition med familjen.
Min kära hustru tackar för era gratulationer.

Det blev ett fint och avkopplande firande på tu man hand resten av nyårsaftonen, precis så som vi oftast har och vill ha det.
Nån gång har vi haft någon av döttrarna här i några dagar, trevligt och kul, men det är ingen regelbundenhet i det, det blir som det blir.
En och annan nyårsafton har vi även firat hos familjen nere i stan.

Vid midnatt så brakade det ju loss rejält utanför oss såsom brukligt är, ser ut som ett slagfält på utsidan antar jag som vanligt, man kan ju inte säga annat än att det skapas arbeten iallafall. ;)

Nu förbereder jag mig bara mentalt för att återgå till tjänstgöringen imorgon på skolan, jaja, allt har ju ett slut, men nu ska jag sova, god natt.

Ha en fin nyårsdag nu alla.

PS: Den var jättegod. :)

8 kommentarer:

BP sa...

Ett riktigt Gott Nytt till dig och frugan med :-)

Det här inlägget måste vara det tidigaste du någonsin lagt upp. Eller kanske det senaste, beroende hur man ser det. Att du redan nu, typ mitt i natten tänker på återgång till jobbet om typ 48 timmar eller så bådar inte gott;-)

Men huvudsaken var att firandet av din frus födelsedag blev lyckat och alla blev glada:-)

Trevligt av Göteborgs Stad att fyra av raketer redan klockan 17. Det gör inte Stockholm. Inte Täby heller. I gengäld var det här precis som hos dig vid 12-snåret - ett brakfyrverkeri organiserat av Täby Kommun. Fantastiskt fint. Jag älskar fyrverkerier, och det lär ju vara ack så miljövänliga nuförtiden. Inga miljöbovar där inte;-)

Önskar dig och frugan inte bara en god natts sömn utan ett riktigt Gott Nytt År också. Njut medan ni kan!

Anki sa...

Först ett försenat Grattis till frugan!
Ser ut som ett trevligt kalas och en fin nyårsafton.
Önskar er ... dig och din kära ett riktigt Gott Nytt Är!

Znogge sa...

Vilken bra nyårsafton det blev och perfekt balans om man frågar mig!

Önskar er båda en riktigt fin nyårsdag!

LillaSyster sa...

God fortsättning Micke både till dig och frun. Kalkonen ser god ut! Här på GC var det också fullt av fyrverkerier fast vid 12-slaget. Var även liveband på restaurangen vi besökte. Så inte så lugnt och stilla.....Ha en bra söndag!

Åke sa...

Gott Nytt år till Er!

Carita Liljendahl sa...

Tydligen också andra än min hemstad Lovisa som firar tidigt på eftermiddagen.
Vi hade eldshow på torget, figurer utklädda till snögubbar och pepparkakor. En familjefest utan fyrverkeri, vilket jag tycker var bra.

http://kraka.moah.se sa...

Imorgon är det åter till allvaret och vardagen. Lycka till med skolstarten, eller terminsstarten kanske det heter.

Ditte sa...

God fortsättning! Önskar di och fru Guldkrycka det bästa inför nästa år.
Stort grattis förstås till hustrun. Perfekt också att ni kan del upp firandet lite.
Förstår att både kalkonen med tillhörande svampsås blev bra.
Likaså att det blev ett bra firande.
Ha det fortsatt fint.