torsdag 5 januari 2023

Dags för ledighet igen.

Röd dag imorgon, fler röda dagar åt folket, det tycker jag vi är värda. ;) 
Fast då blir det väl ännu mera inflation så vi står väl över den önskningen denna gång.
Jag och frugan ska ju inte gnälla, värmen ingår i hyran, elen blir således inte alltför dyr även om det ju märks på räkningen.
Vi har inga ungar hemma, ingen bil, vi röker inte och spriten har bara gått upp tre kronor sen inflationen och höjningen av drivmedelspriser satte igång. 
Trevligt.

Flizan stirrar mig i ögonen och undrar varför i hela världen husse ska behöva gå till kneget på måndag, det är ju ändå bara studiedag.

Men här följer måndagens program:

1. Välkomna tillbaka efter julledigheten

2. Information från skolledningen

- personalläget

- nya elever

- kalendarium

- ansvarsfördelning skolledning

- Skolinspektionen

3. Handlingsplan hot och våld

- genomgång

- diskussion

9.30-10.0 Fika och diskussion

4. xxxxxxx ( Nån snubbe), verksamhetsutvecklare

- Statistik,måluppfyllelse

12.00 -13.00 - Lunch i egen regi

13.00 -16.30 Förberedelser inför skolstart

-ställa i ordning klassrum

-förbereda undervisning

Lite synd att man inte kunde få lunch i skolans regi men man ska väl inte gnälla, fika får vi ju iallafall, hurra. ;)

Men tar vi helg, ha en fin sådan alla.

8 kommentarer:

BP sa...

Resonerar precis som du. Är ju i samma "livssituation" som ni, dvs. jag märker inte prishöjningarna på samma sätt som villaägare till exempel. Min bästis Yvonne hade en elräkning för december på 5 000 kronor. Nu drabbar det ju inga fattiga. Har man råd med villa borde man ha råd med en elräkning på fem tusen...
Så du HAR slutat röka. Bra där! Men du snusar väl fortfarande. Nån jäklar laster får du väl ha kvar, annars blir du snart PK, å det vill ju ju inte;-)
Okej, jag röker liiiiite grand men dricker inte sprit, bara öl och vin. Sedan har jag faktiskt en bil, men kör inte så mycket, så bensinhöjningen märker jag inte heller. Å elräkningen har gått ner(!!!) sedan ifjol, vilket jag inte förstår alls... Ska dock inte ifrågasätta;-)
Ha en skön långhelg nu!

Susjos sa...

Fördelen med att bo i lägenhet, tack och lov! Dock märks det på elen , men bara liiite ...
Tyvärr har vi ju en bil, och min man måste ha den till jobbet, och Arlanda ligger tyvärr en bit bort, och såklart går vår bil på diesel....men men...
Å inte märker vi av att det är röd dag i morgon heller, i alla fall inte min man, han jobbar som vanligt i morgon, jag är ledig ända till lördag!
Ha en trevlig lååånghelg nu!

Äventyret framtiden sa...

Här är det ingen röd dag vad jag vet. Inte enligt vad som står i tidningarna men kanske jag blir överraskad i morgon? ;)
Ha en skön ledighet!
Katten är verkligen en personlighet. Jättefin!

Ha en skön helg!

Ditte sa...

Skönt för dig med en extra ledig dag. I Sverige är det ganska många lediga dagar och lång semester om en jämför Och utan jobben blir det ju heller inte direkt inkomster. Men jag förstår tanken.
Visst har en del varor blivit dyrare, en del mycket dyrare. Men så ser det ju ut världen över just nu.
Visst är elen dyr men som villaägare vill det kanske till att sänka värmen och stänga av en del rum i huset.Alla kanske inte behöver vara uppvärmda. Vi har vattenburen el och har inte direkt märkt av några högre priser.
Och visst kan en med sina inköp reglera det en köper. Tänk så mycket som lagts ut på julklappar. Många har ju inte de pengarna utan lånat och då blir det ju helt fel. En kan ju inte handla för pengar en inte har.
Bilden på Flizan är så fin.
Måndagens program verkar ju helt ok och hoppas att det berör dig. Nog så viktigt.
Önskar en fin helg.

Anna i Portugal sa...

Vi önskar inte att kronan får ännu sämre värde gentemot Euron, så är tacksam att du tar dig till jobbet och inte bidrar till ökad inflation :) Ett gediget program på måndag, ett tydligt schema i alla fall. Ha en fin helg!

LillaSyster sa...

Så vad ska du laga för gott och ta med till lunch? Ha en bra tredagars ledighet ♡

Znogge sa...

Ja, nog är det surt med elpriserna. Vi bor i hus av helt ordinär storlek och elräkningen är inte att leka med. Det lär väl bero på att vi inte är några rika knösar utan har helt vanliga och ganska så usla pensioner. Sådana villaägare finns också, ganska så många till och med.
Tur man inte röker i alla fall men snuset har tyvärr gått upp efter nyår...

Måndagens program skulle kunna varit hämtat från min skola. Den enda skillnaden är väl att första dagen bjuds det alltid på lunch.

Njut nu av tre dagars ledighet innan det är dags för saltgruvan igen!

Anki sa...

Angående elpriserna så är jag just nu glad att bo i lägenhet! Skönt att slippa skotta snö också :)
Trist att det snart är måndag igen ... det är skönt att vara pensionär!
Ha en fin Trettondag!