fredag 20 januari 2023

En härlig fredagskväll...

i antågande, inte mig emot, halleluja skulle jag nästan vilja säga. ;)
En helg tar sin början efter en ganska så okej vecka.
En lektion med bild fick det ju bli bla, ett roligt ämne tycker jag, speciellt när läraren där är så förbaskat bra och dessutom rolig.
 

Lite träslöjd också, med SAMMA lärare, otroligt men sant, aldrig fel att ha många strängar på sin lyra.
Själv har jag bara en enda sträng, det får väl duga antar jag.

Tack för gratulationerna, de värmde mitt, än så länge, unga hjärta. 


Ha det fint alla.

8 kommentarer:

znogge sa...

Bättre med en sträng än ingen alls skulle jag vilja säga ;-) Min förra kollega var också både slöjd- och bildlärare så kombinationen är inte helt ovanlig.

Kan tänka mig att helgen är välkommen. Även om veckan varit bra så är det intensivt när man jobbar på en skola så ledigheten behövs.

Ha det gott!

LillaSyster sa...

Ja, äntligen fredag och helg! Ha det bäst =)

BP sa...

WOW! Så fint hade vi det aldrig under bildlektionerna när jag var ung. Inte allt var bättre förr med andra ord. Det måste vara en fröjd att vara med på dessa lektioner. Träslöjd hade vi inte på min tid, men där är läraren också väl rustad. Så kul! Har jag fördomar nu om jag säger att jag misstänker att det är en kille som håller i båda ämnen...

Ha en toppen helg nu !

PS. Man ska vara ung i sinnet i hela sitt liv, oavsett ålder;-) DS.

Anna i Portugal sa...

Vad häftigt, fick ni färglägga skulpturerna? Jag gillade träslöjd i skolan. Men nu är jag mer åt syslöjdshållet :)

Anki sa...

Och fredagen har för länge sen blivit lördag! Först ett stort Grattis i efterskott!
Bild ... ett favoritämne på gymnasiet då det begav sig . och det var länge sen det :)
Ha nu en trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

avkopplande att få skapa något

Susjos sa...

Bild var mitt favoritämne i skolan, men inte träslöjd, fast hellre det än syslöjd!
Har du fyllt år?! Stort Grattis i efterskott, hurra hurra hurra! Just idag fyller mitt barnbarn ett år!
Ha en fin fortsättning på helgen!

wiper sa...

Vad man blir sugen på att pyssla när man ser dina bilder. Jag blev så besviken när jag gick i skolan och bara killarna fick ha träslöjd. Tjejerna skulle ha syslöjd så då förstår du hur gammal jag är ;) Jag opponerade mig och det hade dom aldrig varit med om förr att en tjej gjorde. Jag smög ner till snickeriet för att kolla.

Om du har fyllt år så säger jag: Grattis i efterskott

Ha det bra