söndag 22 januari 2023

Vecka fyra kommer in för landning.

 Man kan ju hoppas lite på att den får problem med landningen och tar ett par varv extra innan landning. ;)
Men det får väl stanna vid en önskning förstås, inget att göra åt utan bara att ta det så bra man kan.

Återknyter lite till förra inlägget och kommentaren från dig Bp, kollegan som hade flera strängar på sin lyra var av kvinnlig karaktär, den bästa lärarinnan vi har tycker jag på många sätt.
Ibland har man tur och får arbeta med en lärare som man verkligen gillar. 

Lite planering på vita tavlan, föräldramöte också på väg för landning, det får gärna landa på utsatt dag och tid, har inget med det att göra tack och lov.
Skridskorna däremot, dags att åter inträda i rollen som "snöreknytare" nummer ett.
Ett nog så viktigt uppdrag i vårt uppdrag med barnen.

Men nu tillönskar jag er alla en jättefin vecka, det ska jag ha.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Jag hoppas i alla fall att den kommande veckan bjuder på en mjuklandning och blir positiv och bra.
Förr åkte våra elever alltid skridskor ett par gånger per år men det finns det tyvärr inte pengar till. Eller säg så här, busskostnaden dit blir för hög. Tråkigt men så är det.

Önskar en god söndag nu!

LillaSyster sa...

Ett viktigt uppdrag att knyta skridskor, se till att de knäppt hjälmen också =) Njut av söndagen!

wiper sa...

En bra lärare är guld värd. Jag hade hade endast två bra lärare men när jag sen gick på vuxenutbilningar så fanns det många bra lärare där.

Nu är det ju väder för både skridskor och skidor.

Ha en skön söndag Micke
Önskar dig Malin

Åke sa...

Men vad kul med skridskor. Jag har inte vågat åka något i år på grund av min skada. Ska nog inte gå omkull något mer eller utmana ödet innan jag är 100 fris. Jag önskar dig en fin vecka.

BP sa...

Älskar att få mina fördomar bekräftade, men inte i det här fallet. Kvinnor kan med andra ord. Kul att du förklarade, länkade och såg till att jag får ställa mig i ett hörn och skämmas nu;-)
Det där med skridskor har jag ofta tänkt på. Min bästis Yvonnes söner spelade aldrig hockey eller åkte skridskor när de var liten. Alltså ägde de inga skridskor. Föräldrarna vägrade att köpa dyra skridskor åt dom för en enda dag/år.
Det slutade med att sönerna fick infinna sig i skolan istället och fick "extralektioner" istället.
Hur gör man i din skola? Hos dig borde det ju finnas många barn som troligen heller inte har rätt utrustning för sådana "äventyr".
Ha en bra och sportig början på veckan! Ramla inte omkull på isen bara;-)

Anna i Portugal sa...

Det blir säkert en bra vecka när den väl kommer igång, hoppas du njutit av en skön söndag idag!

Susjos sa...

SEdär, förste "snöreknytare" vilken lycka för barnen! Hoppas att veckan börjar bra!
Ha det gott!

Ditte sa...

Ett tips! Lår eleverna träna på att knyta sina skridskor på lektionstid.Om ni har skridskor på skolan förstås. Har testat detta i minst 20 år på elever och det funkar. Och är de äldre än 10 år ska ni sedan inte behöva mer än komma med uppmuntrande tillrop.

Hoppas det blir en bra vecka som landar långsamt. Och visst är det tur när en får jobba med någon där det "klickar"-

Trevlig kväll.

Veiken sa...

Tyvärr landar veckorna alltid i tid - men vi får ta det som det är!
Bra och engagerade lärare växer inte på träd!
Man kan ha mycket sämre uppgifter än att vara snörknytare! Bra där, du är en viktig person för de här barnen!