lördag 28 januari 2023

Lördagsbestyr.

Klockan hade precis slagit 11.43 när det ringde på dörren och vi fick vår leverans från Mathem. 
Alla varorna fanns där denna gången så deras "aktier" steg hos mig igen.
Inte för att de smiter undan sitt ansvar om det saknas något, man får en värdecheck på det som saknats plus fri leverans, men ändå.

"Swiffade" ju lite igår, golvet blir faktiskt riktigt rent med den där städutrustningen, nu ska bara köksskåpen torkas av, såg några fläckar där i morse så det blir att gå över hela köket med trasan.
Hade varit lättare om jag inte haft mina läsglasögon på, då hade jag nämligen inte sett det. ;)

Man borde nog ha en häst eller två iallafall. ;)
Jag och lillebror när jag var 10-11 år nånstans.
Jag borde nog skanna in alla gamla bilder och restaurera dem, nån gång så får jag ta tag i detta..


Nu har de ju flyttat in i alla de där husen tvärs över torget, riktigt fint tycker jag och frugan när det lyser på kvällen.
Som en juldekoration ju, nästan. ;)

Men nu får ni ha en fin lördagskväll allihopa, det ska vi.

8 kommentarer:

BP sa...

Håller helt med dig - Swiffer är bäst. Det var faktiskt ditt inlägg igår som påminde mig om att jag fick köpa nya "våtdukar". Nu är det gjort. Det luktar så gott också:-)
Jätteroliga "gamla" bilder på dig, hästen och lillbrorsan. Det där med att skanna in gamla foton trodde jag att jag skulle göra "efter pensionen". Nu har jag varit pensionär i nästan åtta år. Tror du att jag rört en enda gammal bild...
Sedan skulle jag ju gärna vilja se lite närbilder av det nya bostadsområdet, men det är kanske för mycket begärt;-)
Ha en fortsatt fin helg!

LillaSyster sa...

Alltid kul att kolla in gamla bilder ♡
Har också kört snabeldraken idag och sedan ett varv golvmoppen, fast jag kör med mirakeltrasemopp. Ha det gott!

Ingrid sa...

Jag förstår att ni gläder er åt att det lyser i de nya husen nu.
Ha en fin fortsättning på helgen!

Hanneles bokparadis sa...

Nostalgi och minnen.

Ditte sa...

Bra att matleveransen dök upp. Och med alla varor med. En värdecheck kan en ju inte direkt äta -
Bra jobbat med städningen och lika bra att ta tag i det när en är i gång.
Fina gamla bilder! Och fina minnen.Att scanna in gamla bilder kan absolut vara en god idé. Absolut något du får satsa på.
Roligt att det nu är lite "liv " i fönstren i de nybyggda husen. Visst piggar det upp.
Hoppas du får en bra söndag.

Anna i Portugal sa...

Ser jag odlingslotter där i första färska bilden? Kul med de gamla bilderna också, jag ska också ta och digitalisera våra.. hittat en app som ska göra det riktigt bra, men inte provat än.

wiper sa...

Det verkar vara ett matleveransställe det går att lita på. Skönt att golven blev så bra

Vilka fina barndomsminnen. Vi har scannat in alla bilder och min man jobbade dom sista åren i arbetslivet med att restaurera gamla bilder på en museiförening så han har fixat till dom som går. Jag tycker verkligen du skall scanna in dina bilder men det tar ju sån tid allt.

Det låter härligt att det blev så bra med ljusen. Ser ut som spårvagnar på bilden längst ner. Jag blir så nostalgisk ;)

Ha en skön söndag

Carita Liljendahl sa...

Nä, man behöver inte se alla de där fläckarna :-)
Här finns också ett och annat att torka av, så om jobbet tar slut där hemma hos dig får du komma över till Finland och fortsätta!