tisdag 18 april 2023

Måndagens och tisdagens åtaganden....

yrkesmässigt avlöpte som de skulle, nån lärare blir jag aldrig men det fungerade ju ändå någorlunda, bra ungar det där.
Känner mig ganska nöjd med dessa två dagarna.
Så har de ju då äntligen idag tisdag blivit klara med bytet av ventilationsutrustningen, nu återstår att se om det fungerar. 

En nyhet angående vårt bibliotek som stått obemannat i ett par år då, en tjänst är tillsatt framåt höstterminen, inte 100% visserligen men ändå något.
En skola utan ett bemannat skolbibliotek är knappt värt att kallas skola om man frågar mig, så det så.

Ha nu en fin kväll alla, kikar in till er under veckan.

10 kommentarer:

znogge sa...

Det var verkligen ett bra beslut och på tiden tycker jag. Självklart ska en skola ha ett bemannat bibliotek. Det är verkligen det minsta man kan begära.

Önskar en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Jag håller med dig! Biblioteket är viktigt =)
Hoppas att luften cirkulerar som den ska.
Ha en fortsatt bra vecka!

Ditte sa...

Jag tror mig veta att du gör ett jättebra jobb och verkligen behövs bland dina elever och dina kollegor.
Så glädjande att biblioteket nu ska bemannas. Och det är ju helt nödvändigt för ett bibliotek är ju skolans nav. Instämmer helt. Och bemannat.
Önskar dig också en bra vecka.

Ingrid sa...

Så bra att ni får ert skolbibliotek bemannat. Jag känner att det måste vara em viktig del i skolans arbete att det finns ett bibliotek.
Ha en fin fortsättning på veckan!

BP sa...

Ventilationsrör/-trummor är lika vackra som byggkranar tycker jag. De är som utsmyckningar. Så jag hoppas att de inte göms bakom takplattor som är så tråkiga;-)

Nu måste jag tänka... Du har ju betydligt mera erfarenhet av skolor och tillhörande bibliotek, men jag kan komma på bara en enda skola här i Täby som har ett renodlat skolbibliotek. Vi har visserligen en massa bibblor i kommunen, men inte skolbibliotek.

Bara två dagar kvar, sedan är det helg igen:-) Ha det bra så länge!

Äventyret framtiden sa...

Skolbibliotek är viktiga och jag håller med dig om att de ska vara bemannade. Barnens första steg i bokens värld är viktiga.
Jag håller med BP här ovan, ventilationsrör kan vara hur vackra som helst...

Ha en fin onsdag Guldkryckan!

Anna i Portugal sa...

Vad bra ni nu har ett bemannat bibliotek, det är viktigt, det håller jag med om!

Gunnel sa...

Håller med dig. En skola behöver ett fungerande bibliotek. Även om datorer används mycket så är ett bibliotek ett bra komplement. Ha det bra.

Susjos sa...

Verkligen viktigt med ett bemannat skolbibliotek, härliga nyheter! Ha en fortsatt fin vecka!

wiper sa...

Jag tror som Bitte att du gör ett jättebra jobb och är omtyckt av både elever och personal. Det kan man läsa mellan raderna för du verkar så omtänksam och sen har du en underfundig humor ;)

Bibliotek är väldigt viktigt så jag håller verkligen med dig

Ha en härlig fredag Micke

Hälsning från Malin