fredag 14 april 2023

Tisdag var det visst härom dagen

 Men nu är det redan fredag och vad har man då åstadkommit dessa dagar i arbetslivet?
Ja, inte var det mycket i jämförelse med en vanlig arbetsdag med kidzen men lite kopieringspapper fyllde vi på iallafall.
Lite förberedelse inför måndagens åtaganden i form av lektioner med en elev mellan 08.30 och 11.30 följt av en mattelektion vid 13.00.
Matte tänker ni kanske, kan du det?
Svar: Nej. ;)

Här inne ska jag ha förmiddagslektionen, i skolans bibliotek, är ju ändå ingen verksamhet där så alltid kan man ju ha det till något.
Men just nu denna fredag så är det reparationer där, undrar om de hinner klart?
Vi hoppas väl på det, annars löses det sig väl ändå.

Ha en fin fredag nu allihopa.

9 kommentarer:

znogge sa...

En kort vecka så den gick fort. Låter som om du haft en ganska så lagom arbetsbörda då ;-)
Matten går säkert bra för helt ovetande är du garanterat icke!

Önskar en god helg nu!

LillaSyster sa...

Matte lektionen kommer att gå bra - du kan ju alltid repetera multiplikationstabellen med dem =) Hmm nytt ventilationssystem på g? Jag har fått mitt utbytt den här veckan, många meter sådan rör.
Trevlig helg nu Micke!

Äventyret framtiden sa...

Av någon anledning så känner jag att du visst kan matte. :)
Alltid har du någon lösning på gång och till det behövs ett mattehuvud. Tror jag!
Trevlig helg!

Ditte sa...

Ja, dagarna går fort och det oavsett om en jobbar eller inte. Och i skolan finns ju alltid en del att göra.
Vad gäller matte så är det ju så att det vill till att stötta eleverna och det kan du absolut-
Önskar dig nu en fin helg-
Ha det gott.

BP sa...

Planeringen verkar det inte vara nåt fel på i din skola. Jag menar du vet redan nu vad du ska göra på tisdag.
Du är alltså PT till en elev åt gången eller... PT är två väldigt gångbara bokstäver tycker jag.
Sedan gillar jag VVS-trummorna på sista bilden. De är så himla läckra. Minns att jag föreslog sådana som utsmyckningar på mitt jobb. Å det fick de bli:-) Ett väldigt roligt minne:-)

PS. Kolla den här länken: https://podcasts.nu/avsnitt/fronten/allan-mann-soldat-i-fyra-uniformer-del-2-av-2-62tgtzy0x
Tror du kommer gilla innehållet. Borde vara ditt stuk. Podden handlar om Dittes pappa Allan Mann. En bok om denna krigshjälte kommer ut den 27 april. Nåt för dig, absolut!!! DS.

Anna i Portugal sa...

Nu är det slut på lugnet, nästa vecka är det full fart med kidzen igen.

Åke sa...

Det går utmärkt att improvisera, kör med hela tiden: Vad tycker du? Svarar du fel så ändrar du dig till: Ja det var ju det jag sa :)

Susjos sa...

Oj, hoppas de hinner fixa färdigt i biblioteket till du ska ha lektion där på måndag!
Lottovinsten ja, spelar ju inte på Lotto, men skrapar en del trisslotter, så jag väntar på storvinsten!
Ha en fortsatt fin helg! Jag drar mot jobbet!

Gunnel sa...

Vi använde ofta biblioteket som extra skolsal och även pyssels på fritids. Det är bra att man kan utnyttja alla lokaler i skolan så mycket det går. Ha en fin söndag.