onsdag 26 april 2023

Vecka 17 är yrkesmässigt avklarat till hälften.

Nationella prov i årskurs nio präglar denna veckan med allt vad det innebär yrkesmässigt för mig och alla andra.
Har fungerat riktigt bra tycks det, tacksamt.
Själva i våra grupper har vi haft ett par elever bara som gjort provet, gick riktigt bra där med förstår jag, skönt att knäppa folk på näsan när de trodde det skulle gå åt helvete för våra kidz.

Projekt i tekniken avklarat också, någonting om en kula som ska gå igenom systemet på exakt en minut, gick ju bra det också förstår jag, men nu hamnar allt i återvinningen.

Men nu får jag väl ta tag i dagens middag, en simpel måltid av sibyllakorv med bröd.
Frugan har varit hos tandläkaren och vill ha det enkelt idag, så får det bli.
Efter det så blir det soffläge för undertecknad. ;)

Ha en fin kväll alla.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Har man varit till tandläkare så behöver man få ta det enkelt. Sibyllakorv med bröd är ju hur gott o bra som helst.

Ha en fin kväll du med!

LillaSyster sa...

Så skönt för eleverna att proven har gått bra! Tandläkarbesök tar på krafterna- bra att du fixar maten =)

BP sa...

Kul att allt löpte på så bra. Bättre än förväntat om jag läser mellan raderna i ditt inlägg. Å visst är det skönt för en gångs skull när man INTE får sina fördomar bekräftade;-)
Det där med kulan och teknikbanan - ja, det var lite svårare att förstå med tanke på "högen du la upp - hahaha:-)
Ha en fortsatt bra onsdagskväll!

Ditte sa...

Skönt med en bra jobbvecka så här långt. Och inte minst att niornas nationella prov fingerat bra. Förstår att du gläds med dina elever.
Kul med teknikprojektet och att det också blev lyckat.
Ett par dagar kvar och sen långhelg.
Önskar dig en fin kväll.

Gunnel sa...

Korv och bröd är både gott och enkelt.Jag gillar inte matlagning så jag försöker leta upp enkla och snabba recept.

Susjos sa...

Hurra för dem som klarade proven! Å hurra för frugan som fick smaka på god sibyllakorv efter tandläkarbesöket, smart med inte så hårdtuggad mat då!
Ha en fortsatt fin vecka! Hälsningar från en trött men glad Londonresenär som är hemma igen!

Anna i Portugal sa...

Underbart att det gått bra för kidzen med nationella proven. Och lite extra fjäsk för frugan som varit hos tandläkaren är helt rätt.

znogge sa...

Jag måste säga att det är extra roligt när vissa elever klarar proven. Självklart vill man att alla ska göra det men när vissa lyckas känns det mer.
Smidigt att göra det lätt för sig när det gäller maten. Det gör vi också vissa dagar.

God torsdagskväll!

Geddfish ♥ sa...

Vad härligt med proven att det gick bra, en extra kick!
Min yngsta och jag har ibland stannat till vid Sibylla och köpt grillad med mos och räksallad, rätt billigt faktiskt och jättegott.
Trevlig fredag!

wiper sa...

Så skönt att provet gick bra för eleverna.

Ha en skön valborgshelg med din familj
Hälsning från Malin

Carita sa...

Det där projektet med kulan och papplådor ser inte helt enkelt ut :-D
Men en sibyllakorv med bröd skulle jag inte tacka nej till, enkelt och gott, inte invecklat!