söndag 21 maj 2023

Daga att återgå till tjänstgöring.

Men inte förrän imorgon, först skulle ju en söndag tröskas igenom med allt som hör till en sådan.
Vad hör till då?
Det varierar ju förstås men denna söndag skulle jag gå ut med två säckar fyllda av döda växter och jord från vår balkong.
Allt ska ju återbördas till jorden vilket innebär att jag tömmer dessa säckar i buskaget runt träden på utsidan.
Fick till det riktigt fint där tyckte jag.


Så har ju Ruth gått bort, våran 95-åring borta i Virginia som kommenterat hos många av oss.
Några mejl har vi också utväxlat mellan oss under åren, inte många men ändå.
Goda råd fick jag ju, skarpsinniga råd av det bästa slaget.
Vila i frid Ruth och tack för allt.

Ha det fint alla.

9 kommentarer:

znogge sa...

Ruth var ett bekant ansikte här i bloggarna även om jag själv inte hade någon kontakt med henne. Dock har jag stött på henne i många andras bloggar men kanske främst hos Ama som ledsamt nog inte längre finns med oss. Vila i frid Ruth.

Önska en god söndagskväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Ruth såg jag också nu och då här i kommentarsfälten men själv har jag inte haft någon kontakt med henne men man blir "bekant " på något sätt i alla fall. Hon fick många år i livet, Ruth.

En fin kväll önskar jag dig!

Susjos sa...

Ruth kommer att saknas oss, hade lite kontakt via bloggen, fick en massa bra tips av henne när vi var på vår roadtrip i Kalifornien, och fick trevliga kommentarer på facebook också , vila i frid Ruth!

Ha en fin söndagkväll!

BP sa...

Så fint du skrev om Ruth! Du var nog den enda killen som hon hade kontakt med. Känn dig hedrad Guldkryckan!
Alltså att "kompostera" dina döda växter plus jord i buskage på din gård - hahaha!!! Hade aldrig kommit på den idén kan jag säga. Å hade någon sett det här hade denna någon klagat hos föreningen. Så korkat egentligen, för det är ju återvinning när den är som bäst.

Nu önskar jag din en bra början på veckan med dina två klasser:-)

Ditte sa...

Ja, visst blir det tomt efter Ruth, men vi är många som har fina minnen.
Har sparat mail från Ruth under många och det är jag glad för. Likaså över en bok hon skickade mig för många år sedan "Stad i bild" en bok om Stockholm i ord och bild som Fogelström skrivit. Och hon ville så gärna att jag skulle ha den. Bläddrar i den nästan varje dag.
Önskar dig en fin kväll och en bra start på veckan.

wiper sa...

Bra att återbörda det vi tagit till naturen igen. Nu är det lite jobb att få till en balkong där man kan njuta lite

Beklagar er sorg efter Ruth och så fint du skrev om henne.

Ha nu en skön början på nya veckan Micke

Karin sa...

Fint om en förlorad bloggkompis! Visst är det märkligt med dessa nät av kontakter och utbyte av tankar som spinns över världen tack vare bloggar och andra sociala medier. Själv gillar jag bloggandet bättre än "snabbvarianter" som Insta och twitter, för det ger bättre möjligheter till reflektion och diskussion, tycker jag.

Rajani Rehana sa...

Beautiful blog

Anna i Portugal sa...

Bra du återbördar till jorden! Ruth har jag sett i kommentatorsfälten lite här och där, men inte själv haft kontakt med henne. Vila i frid Ruth.