lördag 20 maj 2023

Så var det lördag igen.

Städade ju lite mer än halva lägenheten i veckan så det blev att ta tag i vardagsrummet och badrummet idag.
Inte så kul men ett måste för att vi inte ska få ohyra, antar jag. ;)
 
Lyckades få till en planering för nästa vecka igår att ha som backup om det "skiter sig" med vikarier.
Vet bara inte hur jag ska göra om jag ska ha hand om två klasser samtidigt, fast den ena klassen består endast av ett par elever eller om det är tre så det löser sig säkert.
Den andra klassen är inte så många heller, åttorna är på praktik, niorna är på skolresa tisdag till torsdag, ja va sjutton, det blir nog bra detta.
I värsta fall får jag väl ge dem ledigt halva dagarna, fungerar ju det också. ;)
Men det kommer nog lösa sig personalmässigt i slutändan.
Kan banne mig inte låta bli att lägga ut denna, lite så känns det ju, nästan. ;)


En liten tur till systembolaget för inköp till ordinarie priser fick förgylla våran lördag denna gång, man får inte fota där, därför gör man det ju. ;)

Ha det fint nu alla.

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja, man måste sanera lite då och då så att det inte gror igen totalt.
Tänk så bortskämd man blivit med tillgången till internet och din bild speglar exakt hur det känns när det blir tjall på linjen.
Ha en fin helg!
/Ingrid

znogge sa...

Ja, städa behöver vi göra lite till mans men visst är det skönt när det är gjort.
Hoppas att logistiken fungerar som tänkt men det mesta brukar ordna sig. Oväntad ledighet brukar ingen tacka nej till ;-)

Önskar en god kväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Hoppeligen så ordnar det sig med vikarier.
Ta ett glas vin och slappna av, det blir nog bra! :)
Gör annars som du tänker...ge ledigt om det inte fungerar annars. Ibland måste man vara praktisk.

Ha en skön kväll!

Anna i Portugal sa...

Internet ska ju fungera, det är vi alla beroende av. Vin är gott, sitter just nu och sippar på ett glas portugisiskt vin som vi köpt för typ 22 kronor. Gott och ruskigt billigt!

BP sa...

Måste säga att eleverna i din skola, eller åtminstone dom klasserna du har hand om lever ju ett lyxliv. Inga 20-30 elever i klassen sär inte. Å om det är så få kan du ju slå samman dom... och ha roligt. Eller inte;-)
Vad gäller städning gjorde jag också ett ryck. I förrgår. Vet inte om jag ser skillnad direkt, men åtminstone knastrar det inte längre under sulorna. Alltid nåt.
Exakt Guldkryckan!!! Om man uttalar ett fotoförbud så ber man om det - att man trotsar förbudet alltså. Jag gör precis som du. Kan rekommendera att besök ölsektionen. Där finns det ur många roliga och annorlunda etiketter som helst. Färgglada och förvånansvärt innovativa måste jag säga.
Ha en riktigt fin söndag nu!

Susjos sa...

Som jag skrattade högt när jag såg din roliga bild om internet, klockren ju! Visade den för min man också, så nu har vi skrattat högt här i soffan! Tack för det ! ;-D
Hoppas din planering blir bra inför nästa vecka, här har det också blivit lite städat idag, vi skulle ju få besök!
Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Inom skolans värld vill det till att vara lösningsinriktad i alla sammanhang. Och det är du verkligen. Hoppas det hela slår väl ut.
Skrattade också gott åt "internetbilden". Men kanske vore det bra att ta lite pauser då och då.
Önskar dig en fin helg.

Gunnel sa...

Skrattade igenkännande åt bilden. Visst är det så man känner sig.

Veiken sa...

Hoppas det löser sig på jobbet och att du slipper vara ensam med en massa barn (även om dom inte är jättemånga)
hahaha! Klart man fotar när man inte får!
PS Städning är det tråkigaste jag vet., men det måste ju göras!

Karin sa...

Va!? Får man inte fota på Systemet? Det gör jag ofta, för ibland vill man ju rådslå med andra om olika viner och då är det smidigt att fotografera och skicka bilderna. Hmmm... jag fortsätter nog med det och hoppas att jag inte hamnar i fängelse.