fredag 19 maj 2023

Fredag lika med klämdag.

 Men inte för alla, finns knappt inom skolans värld för oss 40-timmars anställda.
Men denna gång är jag hemma, jobbar hemifrån med lite förberedelser inför nästa vecka då flera lärare ska iväg med niorna till stockholm, blev således en sovmorgon denna morgon.

Bilden i förr-förra inlägget, det är en gammal bild av skolan jag arbetar på, numera har vi solceller på taket, nymodigheter som ligger i tiden, ska ta och ordna en ny bild så småningom har jag tänkt.
Men det är en fin skola, på avstånd iallafall. ;)
Lite skabbig är den ju, mellanstadiet till vänster där är ganska gammal, högstadiet är dock lite nyare, där finns till till och med golvvärme, vilket inta hantverkarna anade när de skulle borra i golvet, två ggr till och med med två veckors mellanrum.
Så kan det gå minsann. ;)

Högstadiet där jag arbetar mest.

Men nu blir det att gå in i skapandeprocessen för att få till det med middagen.
Ha det bäst alla.

6 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, dä ä möcke nu, eller inte?
Jag tar det lugnt. Jag arbetar alltid hemifrån 😁 som panchis är det så.
Önskar dig fin helg ihop med frugan. Vädret står oss bi också.

LillaSyster sa...

Så skönt för dig med sovmorgon =) Här krävde Busan frukost vid 05.30, det dög inte med bara torrisar. Ja du vet ju.....allt för katten =)♡
Att du jobbar lite lagom idag-det är jag helt övertygad om nu ska vi ta kaffe på lunchen! Ha en fin fredag!

znogge sa...

Så skönt att kunna arbeta hemifrån denna klämdag.
Lycka till nu med skapandet i köket :D

Önskar en fin helg!

BP sa...

Din skola är betydligt större än jag trodde. Tycker den ser riktigt fin ut på bilden.
Ja, inte förväntar man sig golvvärme i en skola direkt. Någon borde ju vetat och informerat hantverkarna kan jag tycka.
Kul med en klämdag och "jobba hemifrån"-dag. Det är nog första gången du gör det, eller så har jag kanske missat det. Den friheten är faktiskt väldigt uppskattat, men omöjligt för skolpersonal såklart.

Nu önskar jag dig en riktigt fin och solig fredag och en härlig helg!

Ditte sa...

Bra att du kunde planera hemifrån. Inte alltid nödvändigt att vara på plats i skolan. Vad gäller skolor är det ju sällan som de är av bästa kvalitet. Pengar ska sparas även där. Trist, Och vad sparar de till. Bara undrar.
Tja, golvvärme är nog inte det hantverkare är vana vid. Men, nu vet de bättre.
Önskar en fin helg.

Anna i Portugal sa...

Skönt att kunna jobba en dag hemifrån, förstår det inte är något som funkar i jobb särskilt ofta. Men idag är det lördag och då jobbar du nog inte :) Konstigt att de inte hade koll på golvvärmen, det är ju en vanlig grej i Sverige.