torsdag 18 maj 2023

En liten blogg på en torsdag då.

Kristi himmelsfärdsdag, eller en röd och ledig dag enligt mitt sätt att se på det, hallelujah. ;)
En vecka full av konflikter mellan "några" elever, att de orkar tänker jag men man orkar ju mer när man är ett barn tycks det....hujeda mej. ;)
Roligt har det ju inte varit men nu har de ledigt några dagar, lite praktiker på det och sen hoppas vi väl att det inte spinns vidare på detta.

Kaliningrad, Ser nästan ut som i Göteborg ju. 

Något krig vill man ju inte ha, vill det sig illa så trycker Putin på den där "knappen" när förlusten är ett faktum, så jävla labil tycks han faktiskt vara.
(Ursäkta svordomen)
Men Kaliningrad är en fin stad hursomhelst.
Nån gång vill jag besöka det landet men det dröjer nog tills det är säkert för en västerlänning.

Ha det fint alla.

7 kommentarer:

Gunnel sa...

Det blir en liten minisemester för många denna helgen, och det är perfekt nu när det går framåt. Måste kännas skönt för dig att koppla av från alla konflikter.

Anna i Portugal sa...

Hoppas du får en fantastiskt skön långhelg utan kidzens konflikter.

Susjos sa...

Så trist med ungdomarnas konflikter, skönt att du får lite "långledigt, för hoppas att du även är ledig denna "klämfredag"som kommer upp i morgon. Själv visste jag knappt att det var en röd dag idag, har ju jobbat i natt som vanligt, men det var inte många bilar som ville in i garaget i morse på jobbet, då kom jag på att det ju var röd dag idag!
Ha en finkväll!..Jag laddar för mera jobb!

BP sa...

Att ungar tjafsar hör väl till. Det gjorde vi ju också om jag inte minns helt fel. Men "karaktären" av tjafset har ändrat sig rejält jämfört med när jag/vi bråkade. Men nu slipper du ju kidzen i några dagar.

Kaliningrad har jag faktiskt "sett" på riktigt från Gdansk. 2009 var det omöjligt att komma dit från Polen. Det är ju en "säkerhetszon" eller hur man kallar det.

Hade på 1980-talet möjlighet att åka på en tjänsteresa till Ryssland. Jag vägrade. Fick nästan kicken efter min vägran, men till slut nöjde sig företaget med att ge min en erinran.

Geddfish ♥ sa...

Så skönt med en långhelg! Här är campingen helt vit av alla ekipage. Så hade vi också gjort, dragit iväg till något annat ställe med vår fina husvagn.

Jag har varit själv hela dagen. Njutit i solstolen, gått en liten promenad och känt mig nöjd.
Önskar dig en fin kväll!

Äventyret framtiden sa...

Ja, ni har långhelg i Sverige. Så skönt att du får vara ledig flera dagar i rad nu. Hoppas vädret håller sig på gott humör. Även jag har sett Kaliningrad från Gdansk, precis som BP har gjort. Men närmare än så har jag inte varit. Fi
Man får svära ibland när orden inte räcker till.

Ha en skön helg!

Ditte sa...

Skönt med lite ledigt. Hoppas ungarna varvat ner tills det är skoldags igen. Önskar dig fina dagar.
Kaliningrad har jag besökt för länge sen och visst är det en vacker stad. Men några besök där? Icke!
Vad gäller Mt Putin verkar några hästar ha slitit sig...
Ha det got!