måndag 26 juni 2023

Måndag.

Fyra dagar kvar att avverka innan min underbara semester 2023 tar vid.
Förmodar att den blir underbar iallafall, den brukar ju bli det trots allt.
Planering då?
Lite har vi väl funderat på, en räkfrossa till sjöss någon kväll blir det nog iallafall men sedan så vet vi inte vad vi hittar på.
Känns bäst att inte planera för mycket, inga måsten, inget som stör, så vill vi ha det.
Inte för att jag är den mest impulsiva människan i västra Sverige, tack och lov,  men allt behöver ju inte planeras minutiöst.


Vår nyaste granne, Torsten, frugan är inte så förtjust i honom men en guds skapelse är han ju trots allt. ;)

Men nu ska jag ta och lägga mig på soffan, morgondagen yrkesmässigt kräver ju det.

Ha det fint alla.





9 kommentarer:

BP sa...

Man ska inte planera. Det har jag/vi alltid sagt. Varje gång vi planerade något så sket det sig. Spontana beslut är ofta de roligaste. Och du älskar ju ligga i soffan och kolla på gamla filmer. Det är bara att göra och njuta. Sedan kan man ju unna sig ett och annat restaurangbesök som grädde på moset. Jag menar, semester innebär ju även semester från hushållssysslor som matlagning. Till exempel.

Torsten - skrattade gott här. För första gången någonsin har jag haft besök av Torstens kusiner här balkongen den här sommaren. Har ingen spindelfobi, men rent allmänt så blir jag hysterisk när jag ser småkryp. Så tyvärr har Torstens släktningar inte överlevt... Ja, och jag VET att de gör nytta. De får dom gärna göra, men inte på min balkong;-)

znogge sa...

Egentligen tror jag att för många planerar sin semester in i minsta detalj. Kanske trevligt men samtidig så tar det bort charmen av att bra vara och att njuta av ledigheten. Lagom är nog bäst tänker jag. Man vill liksom vara lös och ledig!

Önskar en god kväll!

Ditte sa...

Låter bra att inte planera för mycket eftersom det då lätt också blir ett stressmoment.
En räkkryssning låter väldigt trevligt. Något vi också brukar ta oss an.
Skönt nu med bara några arbetsdagar kvar och sedan en skön semester.
Ha det gott.

Anki sa...

Torsten ... kul namn på er nya inneboende :)
Rätt så Micke .. man ska inte planera för mycket. Njut av lata dagar och ta dagarna som de kommer!

Susjos sa...

Så härligt att semestern närmar sig, och lös och ledig ska man ju vara då! Vi har inga större planer heller på vår semester...som ju börjar först i augusti, men jag ska inte klaga, en sjukskrivningsvecka nu på landet innan jag åter är i tjänst, det är helt perfekt, ska träna på min nya hörsel med ljudböcker..har jag tänkt i alla fall!
Ha en fin start på veckan!

Anna i Portugal sa...

Så skönt med analkande semester, och att inte planera varje dag tycker jag låter sunt. Njuta varje dag räcker som mål :)

wiper sa...

Jag gillar inte heller att planera så mycket utan tar det som det kommer. Härligt att det nu bara är några arbetsdagar kvar.

Jag förstår din fru ;) jag är inte heller så förtjust i såna insekter.

Ha nu en härlig tisdag Micke

LillaSyster sa...

Helt rätt inställning ♡
Torsten kan väl få lite hjälp med att flytta? Räkfrossa lät gott, undrar om ett café på landet kör det ff, måste kolla det när jag kommit på vad stället hette....

Carita Liljendahl sa...

Spindlar - urk :-D
Gjorde misstaget att förstora första bilden.
Nå väl, har inte spindelskräck, men favoriter är dom inte.
Hoppas du får en riktigt skön semester.