söndag 10 december 2023

Andra advent 2023.

Är ju inte min favoritdag direkt på veckan men ändå bättre än vardagarnas slit och släp i kommunal regi på skola.
Gillar ju mitt arbete som ni vet men en högvinst på Eurojackpot med påföljande tidiga pension hade ju varit det ultimata. ;)

Men hur som helst så har jag ju varit hemma några dagar i veckan pga min problematik med rösten som fallerade totalt.
Imorgon är det som det är, det är måndag och så värst jobbigt tycker jag nog inte att det är att återgå till min tjänstgöring, är ju dessutom bara tio arbetsdagar kvar innan en lång julledighet.

Andra advent är det ju, bara två "Adventar" till så är det julafton, ser fram emot den.

Ha nu en underbar adventskväll.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Skönt att rösten är bättre så att du kan återgå till jobbet igen. Känns väl helt okej när man vet att ledigheten väntar runt hörned.

Önskar en god adventskväll!

LillaSyster sa...

Skönt att rösten håller =)
Så fort som tiden går har du snart jullov. Ha en fin kväll och en ny bra vecka!

BP sa...

Prata nu inte för mycket imorgon så att du inte tappar rösten igen. Eller det vill du kanske - hahaha;-)

Å visst drömmer nog minst 99 procent av (den svenska) befolkningen om en storvinst i Postlotteriet, Eurojackpot, V75 eller liknande. Och det går för det flesta som för dig;-)

Älskar den smidda adventsstaken. Den är annorlunda och såååå fin. Vågar du ha ljusen tända trots katterna?

Nu önskar jag dig en fortsatt trevlig andra advent och en bra början på veckan.

Ingrid sa...

Hoppas att rösten kommer att hålla nu när du går tillbaka till skolan igen. Det måste vara skönt att ha ett jullov att se fram emot!
/Ingrid

Lotta sa...

Att tappa rösten är ju inte så uppmuntrande precis. Jag var nog hes i två veckor. Mycket te och lite att slå i så gick det över.
Då är det ny vecka igen, det låter ju underbart att du snart ska få lite julledigt.
Önskar dig en fantastik måndag :-)

Äventyret framtiden sa...

Snart får ju julledigt! Så skönt för dig!
Andra advent är förbi och du är på jobb idag igen. Hoppas att din röst hittar hem snart! Krya på dig!

Glad måndag!

Veiken sa...

Tråkigt när rösten strejkar, men man får ta det onda med det goda!
Andra advent är slut. Här är det adventsfritt! Ganska skönt!
Ha en fin vecka!

Anki sa...

Hoppas rösten håller fram till jullovet!
Ha en bra arbetsvecka!

Susjos sa...

Så fin er adventsljusstake är! ..och ja..att vinna på tips, lotto eller nåt annat vore ju toppen, jag går gärna i pension redan nu!
Ha en fin start på veckan!

Ditte sa...

Skönt att rösten är bättre och av erfarenhet vet jag att skoljobbet tär.
Ja, tio arbetsdagar kvar före jullovet är ju också ok.
Vi var igår på resande fot men kom fram till ett skönt och behagligt Teneriffa med +25. Så det blev en god kväll med en toppenmiddag på hotellet. Mängder av skaldjur. Passar mig. Och mycket annat för maken som gärna också äter "annat".
Önskar dig en bra vecka.