lördag 2 december 2023

Helg igen.

Ska nog ta och måla min "brevpress" som BP rekommenderade, tack för inspirationen BP
Lovar att lägga ut resultatet här, får fundera ut ett motiv bara.

Julmånaden är äntligen här, redan den andra december ju och julkalendern har sparkats igång, verkar lovande än så länge tycker undertecknad.
Blir spännande att följa detta till julafton.
Ska Bergakungen återgå till sin djupa sömn? 

Hemfärden igår förevigad, var helt slut faktiskt, hostan är nästan över men rösten försvinner mest hela tiden efter lunch.
Nu blir det att hålla sig inomhus och hoppas det blir bra till på måndag iallafall.
Tar ju på krafterna att inte kunna meddela sig verbalt utan endast gestikulera, får ju träningsvärk för sjutton. ;)

Tillönskar er en fin lördag alla, ha det bäst.

6 kommentarer:

BP sa...

Kul att jag kunde inspirera dig till ett "konstverk:-) Tusen tack för länken:-)
Julkalendern - måste medge att jag aldrig tittat på någon julkalender. Trodde jag var ensam om det, men även Paula har denna lucka i sitt CV. Men som du skrev i din kommentar på min blogg - visa inte dina tuffa elever vad du håller på med. Då försvinner din auktoritet omedelbart;-)
Inte mycket snö på din bild. Betydligt mera av den vita varan här - tyvärr.

Konstigt det där med din röst... Har du tänkt på att du kanske pratar alldeles för mycket före lunch då;-)

Önskar dig en fin första advent och att du få rösten tillbaka såklart.

Znogge sa...

Tack för påminnelsen om julkalendern. Får se två avsnitt i dag.

Då ser vi fram emot att se en snyggt målad brevpress.

Önskar en god kväll nu!

Susjos sa...

Spännande att se hur brevpressen blev!
Såg första avsnittet av julkalendern igår på svtplay sent omsider, den verkar bli bra tror jag, få se andra avsnittet nu, om jag orkar, är proppmätt efter julbord ute på krogen!
Ha en fin 1:a advent!

Ingrid sa...

Hoppas att du snart mår bättre och ha en fin första advent!
Julkalendern är inte i min smak precis, så den ser jag inte.
Kram, Ingrid

Anna i Portugal sa...

Hoppas rösten återvänder snart. Du kom hem innan det mörknat helt i alla fall. Önskar dig en riktigt fin första advent!

Anki sa...

Krya på dig nu ... snart dags att sjunga Luciasången ju!
Ser fram emo att få se din målade brevpress!
Önskar dig en fin adventssöndag!