onsdag 29 november 2023

En Onsdag i November 2023.

 Min röst bar mig ända fram till lunch iallafall, alltid något men sedan var den slut.
Funderar på att skaffa en sådan visselpipa man har på idrotten, det skulle ju underlätta.
Men det är trots allt bättre med hostan här, frugan har kryat på sig också, känns fint att hon mår bra igen.

Lönevecka är det ju också, äntligen fick vi vår löneförhöjning retroaktivt från april och framåt, perfekt inför julen med alla kostnader det trots allt innebär.
Det är ju dyrtider minst sagt, trots löneförhöjningen så ligger man ju back ändå pga inflationen, hujeda mej.

Min nya brevpress på skolan, den missade precis en fönsterruta så jag fann för gott att beslagta den av utredningstekniska skäl.
Lika stor som en fotboll, inte illa alls. ;)

Men nu ska jag kika in till er lite, tillönskar er en fin kväll.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag har sagt det innan och jag säger det igen.....vilka huliganer det verkar finnas på din arbetsplats. Bra gjort av dig att ta den till brevpress.
Jobbigt att inte ha någon röst, men vi får glädjas åt att fru Guldkrycka är bra igen. Ha nu en skön kväll =)

BP sa...

Just ja, lärare får ju lön den 30:e varje månad, eller om det var den 27:e. Skoj med en extra "bonus" inför storhelgerna. Alltid välkommen! Och som du säger, allt har ju blivit så svindyrt. Har inte tänkt på inflationen osv. Lika bra det, då jag ändå inte förstår mig på sånt. Så länge mitt konto inte visar minussiffror är jag nöjd.

Den där bautastora (som Ama hade sagt) stenen ser ut som en hjärna. Hade den stenen träffat fönsterrutan hade den nog gått i tusen bitar. Som brevpress är den perfekt. Du kan alltid måla nåt roligt på den, eller låta en elev göra det - låt fantasin flöda menar jag;-)
Önskar dig en skön kväll!

Znogge sa...

Det är ingen hit att tappa rösten när man jobbar med människor så kanske är en visselpipa ett alternativ ;-)

Så bra att du beslagtog "den lilla stenen". Ibland blir man imponerad av vad eleverna kan få för sig. Som brevpress passar den däremot utmärkt.

Trots löneförhöjningar ligger nog alla på minus ändå tråkigt nog.

Önska e god kväll!

Äventyret framtiden sa...

En visselpipa måste till, absolut.
Ditt beslag var inte litet precis.Fy bubblan, bra att du tog den till brevpress.
Grattis till löneförhöjningen som kom precis lagom nu i jultider.

En fin kväll önskar jag dig!

Ingrid sa...

Så skönt att ni mår lite bättre nu båda två och så gott med lite extra julpengar. Det skulle nog alla behöva.
Ha en god natt!
/Ingrid

Susjos sa...

Ja, en visselpipa låter ju toppen!
Grattis till löneökningen! Vi fick en halv lön extra nu i november vi som inte har valt att sluta på Karolinska, inte dumt till jul, trots att det blev en herrans massa skatt!
Den nya brevpressen, jösses, den var alltså tänkt att slängas in i ett fönster, puh, tur du tog hand om den!
Ha en fin fortsättning på veckan!

Anki sa...

Skönt att läget med förkylningen verkar bättre för er båda, ja förutom att du inte kan prata då.
Tur stenen missade fönstret och framför allt tur att ingen fick den i huvudet! Passar däremot bra som brevpress ... lite onödigt stor kanske.
Ha nu en fin torsdag Micke!

Gunnel sa...

Synd att det inte finns visselpipor som bara "hulliganer" kan höra..nåt i stil med hundvisslor. Kanske det hade lugnat ner den värsta förstörarlusten om ljudet var rejält genomträngande. Det måste väl finnas andra sätt att visa sin styrka på än kasta "brevpressar" Kan man tycka. Ha dte gott.

Anna i Portugal sa...

Vad bra ni båda är bättre, rösten kommer förhoppningsvis snart tillbaka. Du kanske kan leka tysta leken med eleverna istället :) Brevpressen, tänkte på ordet. Och funktionen. Måste googla lite. Men bra du tog hand om stenen!

wiper sa...

Jag har haft besvär med rösten sen jag hade covid men det börjar bli bättre. Hoppas att ni båda snart kan prata som vanligt igen.

Du är så rolig mitt i eländet ;) tänker på visselpipan ;) ingen dum idé

Vad härligt med lönehöjningen. Det är verkligen dyra tider nu och det ser man när man skall handla, allt har blivit dyrare. Därför borde löner och pensioner höjas

Du får bli kriminaltekniker också ;)

Ha nu en skön dag Micke